Knubbiga lilla jag

Igår var jag till Strömsund med Lovis och vi gick på Dollarstore. Tänkte att jag skulle hitta en liten hylla som Lovis kunde ha alla sina böcker i. De har haft jättefina vita lite "shabbychica" små bokhyllor där men det fanns inga kvar. Så jag köpte bara en massa glödlampor som jag ska hamstra...

Sen köpte jag en smyckeshängare i form av en liten provdocka. Jag älskar de små provdockorna och när vi bodde i Spanien fanns det massor med såna i alla presentbutiker. Jag köpte med en hem och den har längtat efter sällskap och så fann jag en galaklädd kompis till den! Jag var så nöjd med mitt inköp tills jag kom hem och ställde den svarta, galaklädda bredvid den enklare från Spanien.... Och insåg snabbt att de inte kan stå tillsammans, jag tyckte synd om Spaniendockan! Den blev en symbol för mig och min klumpiga, korta kropp! Titta på bilden bara så ser ni hur kort och knubbig Spaniendockan ser ut bredvid den där barbiegaladockan! Precis så känner jag mig bland alla långa schlanka människor; kort, knubbig och robust. Och jag vet ju att jag är just kort, knubbig och robust men det blir ju så smärtsamt tydligt då man står bredvid någon lång, smal och graciös människa... Så nu ska de få stå på skilda ställen i rummet och så får de vara fina båda två på sitt sätt!





På butiken Jojo hittade jag detta halsband från pearls for girls. Jag är ju inte så mycket för att ha smycken, men lite längre halsband med stora hjärtan tycker jag om! Detta hjärta var så fint för att det var oregelbundet och inte så perfekt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0