Traderafynd

Jag är ju gravt traderaskadad och kan nästan inte köpa nya kläder till Lovis eftersom jag tycker att det är så dyrt. Nu har jag fastnat för Polarns och Pyrets windstopperjackor. Helt suveräna, men dyra(i mitt tycke), till och med på tradera. Var nere i Sollefteå på lovet och då såg jag att det fanns precis likadana jackor på Kappahl. Men även där märkte jag att jag är traderaskadad för jag tyckte att 299 kronor var alldeles för dyrt för en jacka. Så jag köpte en röd till Lovis på tradera istället för 196 kronor. Tjänade dock inte så mycket på det, 70 spänn så där, jämfört med att köpa en röd på Kappahl. Men nu blev jag ju så förtjust i den där jackan så jag beslöt mig för att köpa en till i turkost. Det är bara POP som gjort dem i turkos men den färgen finns inte kvar längre. Den är eftertraktad på tradera också. Men ikväll vann jag den för 340 kronor. Dyrt, ja för en begagnad jacka. Men POP är ju svindyrt i redan i affären så då blir ju också "andrahandsvärdet" dyrt. Sen är det ju faktiskt bra kvalité på grejerna (jag försöker övertyga mig själv att jag fyndat nu). Nu är Lovis rustad för våren!

Men lite enkelt räknat så har jag ändå tjänat 456 kronor
196+240=434 kronor för två jackor som i ordninarie pris skulle ha kostat 445+445=890 kronor.


PO.P Polarn o Pyret turkosblå windstopper strl 92 PO.P Windstopper fleece jacka stl.92

Kommentarer
Postat av: Elin

Snygga jackor! Ska köpa en till Edvin också, och självklart ska jag också använda mig av tradera. Efetrsom Edvin har hoppat upp till dom "stora" strl så kostar en jacka 100 kronor mer hos pop...



Haha, har hon gjort en liten bekännelse ;) Hon är så himla söt lilla Lovis!

2009-03-23 @ 22:05:49
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja, visst har pop bra kläder... Håller med. :)

Jag köpte jacka och vindbyxa på rea. Det rekommenderar jag. Dom rear ut i Jan & Juni/Juli. Passa på att shoppa då...



Kram på er

2009-03-23 @ 22:55:11
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Bra uträknat Jessica! fast Roger säger att jag inte sk räkna så, han säger att jag tjänar pengar då jag ej handlar ngt!! karlar förstår sig inte på bra fynd:) Jah shoppade även I januari då det var 70 % oj vad jag mådde gott!!!



Ja man kan bli lte småless när dom ligger och skriker efter en, likadant i morse men då var redan Thyra vaken. För jag vill inte att hon ska väcka henne och de ligger ju vägg i vägg!

2009-03-24 @ 07:44:21
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Malin Nyberg

Maja har ju haft en röd POP windstopper i säkert 2 1/2 år så visst är dom superbra! Vilka fynd!!!!!!!!!

2009-03-24 @ 09:52:27
Postat av: susanne

kanon fynd! pop är sedan super bra!

gratulerar :)

2009-03-24 @ 09:58:55
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Anna Larsson

He, he... I know how you´r thinkin´. Hade den diskussionen på jobbet. Enligt en kvinna har du alltså tjänat 456 kr medan en man anser att du fått en kostnad på 434 kr. För om du inte hade köpt jackorna, hade du tjänat 890 kr då? Nej... Men jag är ju kvinna så jag tycker att du har gjort ett kap! I mellandagarna tjänade jag 850 kr när min drömjacka var nedsatt 50% :-) Att det blev en kostnad på 850 kr har inte mycket med saken att göra tycker jag.



P.S. Allan hade så roliga saker att berätta om Lovis när han kom hem i söndags... Man blir alltid så glad av Lovan D.S.

2009-03-24 @ 13:35:56
Postat av: LInda H

Skit snygga jackor!!! Har tittat på sådana till Jim oxå, men i vanlig butik är dom ju som sagt svindyra!! Men POP har verkligen jättesnygga kläder både till pojkar och flickor. Kanske ska knalla ner till secondhandbutiken här på råsundavägen, du vet de som säljer barnkläder, de kanske har ngn sådan jacka?, vem vet!! /kram på dig.

2009-03-24 @ 22:36:16
Postat av: Elisabeth

Fina jackor! Precis lika som finns i vår hall, Viggo har den turkosa och Tilde den röda. Men jag tror att hennes är för liten.. kanske ska jag lägga ut dem på tradera?!

När jag gör sådana fynd så brukar jag kalla det för antikostnader... så nu har du alltså en antikostnad på 456kr! Inte illa!



Tilde har förresten också skaffat blogg!

Kolla in

tildebrorsson.blogg.se



Kramar från Bureå

2009-03-25 @ 13:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0