Shabby Skämsrummet

Alla har väl någon eller några vrår eller rum i sitt hus som är lite mindre smickrande om man säger så. Och ett av mina rum som jag är mindre nöjd med är vårt gamla kök på övervåningen.

Jag blev ju inspirerad av Malin att göra i ordning ett pysselrum här hemma. Valet föll ju naturligtvis på det gamla köket, det behöver verkligen en kraftig ansiktslyftning om jag säger så... Varje kväll då jag går igenom det för att gå till sovrummet tänker jag att jag borde ta tag i det. Visserligen gillar jag ju "shabby chic" stilen men det här rummet är mest bara fulshabby, inte det minsta chict...

Problemet är att det är så mycket att göra där. Elen i sovrummet och det gamla köket är gamla kuloledningar och börjar man riva där så måste man regla och dra ny el, gipsa, tapetsera osv. Därför har det då inte blivit av. Men nu ska jag alltså göra en liten uppfräschning utan att behöva röra elen eller annat. Hoppas att det blir bra.

Men nu har jag satt igång iallafall! Nu är skåpen och panelen grundmålade. Jag tycker att det är rätt så kul att måla och till och med lite terapeutiskt men idag blev jag lite less då jag tänkte hur många kvadratmetrar det egentligen är som ska täckas i vit färg... Rummet är väl en 25m2 och 2,80 i takhöjd... alla väggar, skåp, dörrlister och tak ska målas... Det blir nog en sisådär 80 kvadratmeter... suck.

Så nu vet ni vad jag pysslar med på mitt sportlov... Ska lägga ut bilder på det färdiga rummet senare när det är helt klart!



   


Kommentarer
Postat av: Lena

Kika gärna in på min blogg och var med i en tävling där du kan vinna tuffa barnkläder från gangstar.



http://axelsmamma.blogg.se/2009/march/min-forsta-tavling.html

2009-03-04 @ 22:03:50
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: susanne

Hej hoppas ni blir friska snart... så du har två kök :)

jag gillade den blå färgen men klart inte orange spis kåpa! men det blir fint med vitt det är alltid fint!

2009-03-07 @ 07:49:06
URL: http://supermamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0