Konversation med sotaren

Sotaren har just varit här. Lovis satt i soffan och tittade på när han kollade kakelugnen. Jag sa till henne;
- Vet du vem det där är Lovis?
- Nää
- Det är sotaren och han ska titta på kakelugnen
- mmm...

Sen satt hon tyst ett bra tag och tittade på när sotaren grejade i kakelugnen. Sen brakade det loss....

- Va gö du sotar´n? Ka du göra eld? Oj!oj! smutsigt! Sotarn måste dammsuga. Ska du dammsuga sotar´n?
- Oj, du var en rackare på att prata du. Ja, jag ska dammsuga sen.

Här tänkte jag att Lovis skulle börja grina eftersom hon är så rädd för dammsugare men det gick förvånandsvärt bra. Hon svarade bara;

- Jaha, vill du ha halsband sotar´n? De ä gott!

Hon hade lagt upp ett halsband på en liten tallrik och satt och låtsasåt det och tyckte väl att sotarn skulle få smaka det delikata halsbandet.


Kommentarer
Postat av: Elin

Söt hon är lilla Lovis!

I förra veckan sa hon till mig "Edvin är min bäste vän" Så himla gulligt sagt! :)



Har ni trevligt nu under ledigheten?

Kram

2009-03-02 @ 21:51:45
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0