pissjävlaless

Du har plats 102 i kön...
Hur mycket hatar jag försäkringskassan och deras jävla byråkrati!! Anmälde vård av barn i måndans och glömde bort att göra det på tisdagen. Tydligen kan man inte anmäla det i efterhand utan det ska absolut vara på dagen. Så nu kommer jag förmodligen inte att få någon ersättning för den dagen. Jag är så jävla pissless på kylan, snön och allt helvete som strular nu när Anders är borta!

Du har plats 97 i kön... Sitter i kö till försäkringsakassan. Man blir ju så jävla trevlig också då man ska sitta och vänta i hundra år... *suck*

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är en hata förräkringskassan person! efter att Thyra kom till världen så började jag inte få min föräldrapening förrän i mitten av nov, för det var väntetid & sen var det något som strulade och sen så var det plötsligt ingen som visste nåt! Men om det blir så att man ska betala tillbaka något då ska man betala tillbaka på direkten:(. Men en annan ska klara sig utan pengar i flera månader!!! Jag blir så arg

2009-02-12 @ 17:27:31
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj oj oj nu blir man nästan rädd. Låter som att du har det tufft nu när karlarna är borta och roar sig. Fast jag vet vad du menar... själv är jag lätt irriterad på A-kassan. Inte ett dugg bättre än F-kassan. Annars går det än så länge peppar, peppar smärtfritt här uppe. Har till och med lyckats få igenom gammbilen i besiktningen = ännu lyckligare Jörgen :) Många kramar från Norråker// Sara

2009-02-12 @ 18:05:32
Postat av: Fia

Joooo...det funkar ändå! Har du bara anmält första dagen, så är det liksom anmält ju! Sen när du begär ut TFP så anger du vilka dagar du begär ut för. Jag kör allt via nätet och det är rätt smidigt. Om du inte har anmält exakt på den första dagen (vilket inte alltid är det första man tänker på när man har sjuka barn.....) så kan man skriva varför i en liten ruta och det brukar inte vara några problem. Har missat det flera gånger själv, men det har alltid löst sig!



Men jag hatar också FK! Jag väntar fortfarande på VAB-pengar för när Hanna var sjuk före jul....medans jag har fått pengar för en period när Emil var sjuk i januari. Skitskumt! Och ändå är jag snabb in med intygen och sån't. Finns ingen logik alls i det hela. Lycka till!

2009-02-12 @ 19:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0