Ont det gör ont...

Idag har jag ont i armarna... Jag gjorde nämligen en bragd igår, handskottade hela allén! Det var rätt så tungt att skotta 30 cm snö, även om det var lätt snö. Jag var tvungen att skotta fram mig så jag kunde komma ut med bilen. Jag stoppade sen Alexander som har en traktor och frågade om han kunde tänka sig att ha lite jour här i två veckor framöver då Anders är borta. Det kunde han, på eftermiddagen kom han och skottade hela gårdsplanen och båda vägarna. Skönt att man inte behöver bry sig om det iallafall. Det är ju lätt värt att betala för skottningen då man är ensam hemma utan Anders som skottar med vår gamla traktor. Vet att jag borde lära mig starta och köra den men det skulle ju ta sju år för mig att skotta av allt med den traktorn, jag vet ju inte hur man kör med ett blad. Då ska man backa och ha sig för att styra undan snön.

Men det är verkligen sjukt mycket snö som kommit, det måste ju vara 60 cm som singlat ner? Och det snöar ju fortfarande!



Handskottat by me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0