Konversation med Lovis

Vi satt och åt lunch igår och Lovis tittar på mig och frågar;
- Va het´ din mamma?
Jag funderar lite om det är någon idé att svara på det eftersom hon är så liten och det är svårt att förstå det där med mammas mamma osv.. Men jag svarar:
- Min mamma heter Ewa.
Lovis svarar:
- Jaha
Jag frågar:
- Vad heter din mamma då?
- Ewa
- Nää, men det är ju min mamma som heter Ewa, din mormor. Vad heter din mamma?
Lovis tittar konstigt på mig och säger:
- mamma (och det är ju ett klokt svar)
- Ja, fast vad heter jag?
-Jessica
- Bra! Vad heter din pappa då?
- Dennis!
Här kommer Dennis då in på ett hörn eftersom han är med Jessica. Namnet Jessica hänger som ihop med Dennis för Lovis. Hon säger ofta Dennis & Jessica.
- Nää, men Lovis, vad heter din pappa?
Hon tittar på mig igen och säger
-pappa
- Ja, just det.Fast vad heter pappa då?
- Han hete AAAnders. Titta mamma, ser du nån traktor?
Så avslutar hon vår lilla konversation om mormor och mamma.

Kommentarer
Postat av: Martina.. ;)

Haha.. Jaa.. Lovan är som hon är.. ;D

2009-02-01 @ 20:59:11
Postat av: susanne

Grattis till lilla Lovis.. så duktig hon är! att ha sådan "diskutioner" när man är två är ovanligt, tidig är hon! mitt barnbarn talar ord men inte meningar, så super duktig tjej har du :) och hon blev 2 i slutet av november!

2009-02-02 @ 07:42:08
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Det är ju det jag sagt hela tiden.....hon är klok den jäntan!! :)

2009-02-02 @ 08:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0