Hur mycket kan egentligen jävlas?

Ända sedan Anders åkte har allt bara jävlats och snart får jag fan ett major psykbryt på allt

Det här har hänt
Lovis fick då UVI och eftersom vi inte fick komma ner på vårdcentralen direkt på fredagen så kom vi fösent och vi hann inte få något urinprov på henne. Så då blev det till att åka 7,5 jäkla mil och sitta och vänta på akuten. Tog en hel dag innan vi var hemma och Lovis hade ju UVI precis som jag trodde...

Sen kom snöjäveln i massor och traktorn gick inte att starta.. Min backup i form av svärfar och pappa drabbades av influensa så de kunde inte hjälpa mig. Fick handskotta för att ta mig ut.

Sen blev det pisskallt och jag hade ingen ved. Pappa var sjuk och kunde inte hjälpa mig med att komma med ved från dem. Eftersom han var sjuk så var de insnöade med fyra dm snö så det gick inte ens att ta sig till veboa. Försökte mig på att klyva lite av gammveden vi har ute i ladugården. Försöker att hugga isär den, men det blir ju inte ens ett jävla märke från yxan för att jag är så klen och vedklabbeasen stenhårda..Fick sänka mig till att leta några småpinnar som hade åkt av storklabbarna när Anders huggit ved. Men jag fick iallafall till slut upp en eld i kalkeugnen och när jag var hemma med Lovis hade vi iallafall 15 grader inne i köket och TV-rummet, jippie!

På onsdagsmorgonen dök nästa jävelskap upp; den jävla apbilen startade inte. Såååå jäkla roligt att ha en fullt påklädd grinig unge som skulle till dagmamman och jag skulle till jobbet. Jag svor:
-Men nog är det väl själva... Satans jävla biljävel!!!!
Lovis stannar upp i sitt grin och säger
- Biljävle, mamma är galen
Jag ringer till mamma och hade tur att hon inte gått på jobbet. Slet ut bilstolen ur bilen, väskan och tog Lovis i handen. Så kom mamma i deras gamla golf. Vi tänkte att jag kunde ta den. Men så enkelt kan det ju inte vara... Den har inget motorvärmaruttag. Ringer stressad till skoltaxin för att höra om jag ryms där. Mamma kör Lovis till dagmamman. Trevlig start på dagen NOT.

Fick åka hem med en kollega sen och var ju då tvungen att fixa ett nytt bilbatteri eftersom det är slut. Jag var hyfsat förbannad på A som inte fixat ett nytt batteri för länge sedan. Tur att han är i Skottland. Men hade han inte varit i Skottland hade det här problemet aldrig dykt upp för då hade jag haft vår andra gammgolf att köra och den startar för det mesta. I vilket fall fick jag då bege mig ut för att leta efter ett batteri, fick en smärre chock då de gick på 1600 spänn! Jag trodde i min vildaste fantasi att de gick på 600-700 kr. Förstod lite bättre varför inte det nya batteriet blivit inköpt av A. Fick tillslut tag på ett som kostade 1200. Ägnade hela eftermiddagen till att åka runt och kolla sånt. Hämtade lovan hos dagmamman och gjorde middag. När jag kommer hem börjat brandvarnarjäkeln att stundvis irriterande pipa eftersom batteriet var dåligt. Inget nytt batteri fanns hemma så jag drog ur det. Pysslade hela kvällen med att hämta ved, göra i ordning lånad bil med bilstol, motorvärmare etc. Funderade innan kvällen var slut vad som möjligtvis mer kunde drabba mig nu...

I morse började morgonen med att man klev upp på ett iskallt golv, gick ner i köket och det var över -30 ute... Och 11 grader inne. Trodde fasen att jag skulle börja gråta. Men jag hade lånat mammas och pappas andra bil. Skýndade mig ut för att se att den verkligen gick igång trots att jag hade haft i motorvärmaren. Tack och lov gjorde den det. Lovis däremot blev helt hysterisk över att det var så kallt inne då jag skulle ta av henne den varma pyjamasen och klä bylta på henne 20 olika plagg...

Idág har svärfar varit så snäll och hämtat det nya batteriet och satt in det i bilen. Har förberett bilen, satt i motorvärmare på timer och satt tillbaka Lovis bilstol i den. Men när jag var ute och gjorde det där kom jag på att jag glömde kupévärmaren i mammas och pappas bil men nu får den vara där. Hoppas, hoppas, hoppas att den startar imorgon, skulle vara skönt att ha en lugn morgon.

Kan det nu möjligtvis vara något annat som kan gå åt helvete nu? Jag håller på att försöka tänka ut något mer så att jag är lite förberedd... Kanske att värmepumpen från -82 skär ihop så vi inte har något alls att värma upp huset med?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag lider med dig! Man vill ju dessutom tro att man är en självständig superkvinna som klarar allt, men fy f*n för sånt elände!

2009-02-13 @ 10:31:26
Postat av: Elisabeth

Hej... jag sänder en stärkande kram.

2009-02-13 @ 10:33:53
Postat av: Anonym

Åh herregud vad du hade fullt upp och en massa klater! Usch..

Det är ju idag som det är Fredag den 13:e, hoppas att du slipper något idag då :)

2009-02-13 @ 11:46:16
Postat av: Karin

Åh herregud vad du hade fullt upp och en massa klater! Usch..

Det är ju idag som det är Fredag den 13:e, hoppas att du slipper något idag då :)



2009-02-13 @ 11:46:49
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Carola Tjärnberg

Stackare, men brukar det inte vara så. När det absolut INTE får gå på tok så kommer allt med detsamma.

Det borde vara slut på elände nu, men om det mot allförmodan skulle bli ngt så sätt dig ner och tyck synd om dig själv. Låt det komma en tår och svär åt allt elände, sedan kommer du känna dig starkare.

Sedan kan du alltid lyfta luren och slå en pling. Hjälp finns om du vill ha, om det så bara är att bära in ngr pinnar i till kakelugnen så kan det vara gott nog.

Tänker på er, kram

2009-02-13 @ 14:43:16
Postat av: susanne

hej vännen åhh vad jag känner igen mig... jag ler fast det är inget att le åt... styrke kramar från mig som ofta hamnar i dessa jävulska dagar!

2009-02-13 @ 22:05:38
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Mallan

Men rackarns vilket elände!!!!

Kanske är dax att komma ner å bli omhändertagen snart ;)

Fast jag förstår om du inte vill lämna huset för då blir det väl fullständigt utkylt......kram på dig gumman!!

2009-02-16 @ 08:10:36
Postat av: Jessica

Jodå, jag ska komma ner i helgen! Har pratat med Malin om det förra veckan. Om det blir superkallt får pappa gå hit och elda! Så jag kommer på fredag e.m. Tar med mig Lovan och åker härifrån kring 12.30 tiden! Ska bli så kul att ses!

2009-02-16 @ 21:57:23
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0