Fredagstripp till Sollefteå

På fredagen passade jag på att kompa ut lite tid. Åkte från skolan direkt när barnen slutade klockan 12.00. Jag åkte till Sollefteå för att ombesikta bilskrället. Passade på att göra lite shopping också. Lovis kusin Viktor fyller år i april så jag köpte kläder åt honom i present. Två tröjor och ett par kallingar. Han fyller 8 år och han vill gärna ha kläder. Tacksamt då de vill ha det! Jag köpte en sommarpyjamas till Lovis också. Den var kortärmad och "kortbenad" med komönster. Den finns på bilden i inlägget om dammsugaren.





 

Jag var på skattkistan och köpte en stor, vit lykta för det fashionabla priset 79 kronor! Har letat en lykta men de brukar vara så dyra då de är i den storleken. Jag köpte också två små påskljuslyktor för 10 kronor styck. Jag är inte så mycket för att påskpynta men lite pynt har jag på köksbordet. På skattkistan hittade jag också en kopia av parfymen Jean Paul Gaultier. Jag har haft den originalparfymen förut, det är en rosa bysta och den luktar verkligen supergott. Nu fanns det en kopia för det otroliga priset 79 kronor och den luktade precis som originalet. Köpte också två gråa trasamattor som jag ska ha i hallen för att skydda det linoljemålade golvet från allt slask. Nu har jag en gammal blå tramatta där och det har stört mig att jag inte har en grå eftersom golvet är grått.

 

Köpte också lite nytt smink på Lindex. jag behövde en ny mascara och så var det rea på en puderfoundation med mineraler. Det verkar ju vara mineralmakeup som gäller nu för tiden så jag slog till på ett för 119 kronor. Jag har tittat förut men tyckt att det varit så dyrt att jag avstått. men nu var ju den här på rea så..
Ett annat bra fynd jag gjorde var två tvättkorgar på Jysk för 39 kronor styck. De är så bra att bära tvätt i! Jag har en sedan förut men den är från ICA.



Jag, Helena och våra vänner glassgubbarna anno 2004

Efter shoppingen begav jag mig till min kompis Helena. Det var superlänge sedan vi träffades och talades vid i telefon. Helena och jag är så där, vi hörs och ses inte så ofta men vi är väldigt goda vänner ändå! Jag åkte dit kring femtiden och så satt vi och surrade heela kvällen. Jag kom inte hem till Ramsele förrän klockan var 22.30! Skönt med såna vänner som man kanske inte har den där ofta kontakten med men då man träffas tar man bara vid där man var sist! Vi är uppväxta tillsammans och vi kan alltid prata så bra om stora som små saker. Tack gumman för en mysig kväll! Jag ska ta med mig Sara och komma ner nåt framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0