Utan TV!

Vi har varit utan TV sedan i fredags, riktigt skönt! Det är decodern som har lagt av men telia ska skicka en ny. Bara den kommer till tisdag då jag ska se desperate housewives. Jag tycker inte att jag tittar på TV så ofta men nu när den inte går så inser man att man ändå tittar. TV:n står ju på här hemma hos oss hela tiden. Jag har min lilla datorhörna framför den så jag sitter ofta och halvser och surfar samtidigt. När decodern kommer och TV:n funkar igen så har jag lovat mig själv att bara ha TV:n på om jag ska se något. Jag tittar faktiskt bara "aktivt" på TV när det är desperata oh Greys. Sen finns det några inredningsprogram jag gärna ser men det är inte ett måste.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha, ha, ha! Jag vet hur det är (nästan). Vi har Boxer härhemma och uppe har vi en sån där dekodergrej, medans nere stoppar man kortet direkt i TV:n. Häromveckan lyckades Hanna stoppa Boxer-kortet lite fel och det reamlade in i TV:n och låg där och skramlade...så vi kunde bara kolla på 1:an, 2:an och 4:an. De skrattade lite konstigt åt oss på Boxer när vi förklarade vårt problem, men skickade faktiskt ett nytt kort utan kostnad. De tyckte dock att vi skulle skruva isär TV:n och ta ut kortet....för säkerhets skull. Utifrån brandrisken alltså. Ja, ja, så kan det gå!



Vi tittar för övrigt alldeles för mycket på TV. Eller....tja, för närvarande sover jag mest framför TV:n, men den står på hela tiden.

2009-04-05 @ 08:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0