Uppdatering förra helgen och veckan som gått

Tänkte göra en liten uppdatering nu när jag har tid. Förra lördagen hann vi med en massa. Var hos svärmor och svärfar på förmiddagen. Åkte ut till Stefan och Helena i Ovanmo på på eftermiddagen. Lovis och William fikade och lekte. Var evigheter sedan vi träffade dem Stefan, Helena och William.

På kvällen var det ju då Earth Hour. Hade tänkt att åka upp till skidbacken och se hur gatulysena på byn släcktes men vi åkte ut till Dennis och Jessica på Kvarnbacken så det bidde inget med det. Vi hade så trevligt på Kvarnis så vi blev där till klockan var över tolv på natten. Lovis dormade av i en soffa och hon är ju väldans lättsam att ha med på det viset. Hon vaknar inte då man tar på henne overaller och sånt heller. Inte heller i bilen hem. Sen är det bara att lyfta upp henne i sängen hemma och ta av henne. Men man längtar till sommaren då allt blir mycket enklare med kläder och sånt...
På söndagen var vi bara hemma och slappade.

Jag gjorde nästan inget skoljobb alls på söndagen, skrev bara ut veckans arbete till barnen! Skönt! Jag måste ta det lite lugnt med jobbandet, det håller liksom inte i längden att jobba 50 timmar/vecka. Och speciellt inte att arbeta på helgerna för att hinna ikapp. Dessutom är det svårt att ta igen det på övriga veckor då det blir så mycket tid att ta ut.

Veckan flöt bara på i vanlig, hysterisk mak. Jag hade kvällsmöte på tisdagen, kom hem lagom till Desperate housewives. På torsdagen hade vi skoterutflykt på skolan, det var jättetrevligt. Brukar ju inte skriva i bloggen om skolan men jag måste ju bara berätta detta! På morgonen då jag kom med några av barnen i skolbussen möttes jag av massor med föräldrar och andra som hade ställt upp med skotrar och kälkar! Kul att det är en sån uppslutning, har aldrig sett något liknande där jag arbetat förut. Fördelen med mindre skolor och ställen är att det finns massor med engagerade föräldrar och människor! Det var 19 skotrar och sammanlagt 53 personer som åkte upp till Rammsjön och fiskade. Jag är ju ingen skoteråkerska så jag var lite nervös att jag skulle behöva sitta på en skoter och vara rädd, men jag blev placerad i en täckt, skön pulka tillsammans med en kollega som inte heller är förtjust i skoteråkning. Vi hade det så trevligt där vi satt och guppade i pulkan! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0