Torsdag med cafébesök och drömmar om nya möbler...

Idag fick Lovis besök av Sara, Tim och Mira i sitt lilla café! Kul, fast lilla caféägarinnan var inte så sugen på att jobba i sitt café och dessutom ville hon inte låna ut ett sketet litet matskedsmått till Mira ens... Hon är i en väldigt "min"  ålder nu och det är verkligen irriterande och inte det minsta charmigt tycker jag. Det går bra att leka med äldre för dem säger hon inget åt men jämnåriga och yngre får minsann veta att de inte får låna saker av henne. Men det hör väl till åldern antar och hoppas jag? Tim och Lovis lekte riktigt bra iallafall, de skrattade mest hela tiden.
 

Annars har jag letat efter ett bra pris på en ny tvättmaskin idag. Har hittat en med bra pris nere på elkedjan i Sollefteå. Men Anders ska skruva lite i tvättmaskinen en gång till för att verkligen se om vi inte kan rädda den ett tag till. Men den är ju många år den där så jag tvivlar. Jag fick den på köpet när jag köpte radhuset och redan då var den några år. men, men, vi får välan se.

Jag har också äntligen fått fingrarna ur och lagt ut soffan, bokhyllan och sänggaveln i gästrummet på blocket. Klicka här så ser du annonsen. Jag har ju läääänge sagt att jag ska göra det men det har bara inte blivit av. Hoppas att vi blir av med allt! Det passar inte här hemma med de där möblerna, jag vill inte ha strikta, moderna möbler i det här huset. Dessutom stämmer de inte alls överens med vårt övriga möblemang som är ärvt, fyndat på loppis och auktioner. Jag suktar fortfarande på Ektorp soffor från IKEA och billybokhyllor med glasdörrar. Indobokhyllan vi har är jättefin men det är ingen bokhylla att trava böcker i. Jag vill ju ha ett litet bibliotek! 

  


Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Det är nog en "min" ålder hon kommit in i. Ser att Edvin också är så...jobbigt men förhoppningsvis övergående :)



Imorse när jag frågade Edvin vem hans bästa vän är så svarade han Rrrovii (betyder Lovis) :)

2009-04-16 @ 19:46:06
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0