Solskydd till blommorna

Nu när våren kommer och solen med den så har mina blommor i salongen det tufft. Solen ligger på från förmiddag till kväll och jag får vattna blommorna i tid och otid. Förra sommaren fick jag flytta på blommorna eftersom de inte tålde att stå i solen. Jag har funderat på det där och sett skitsnygga insyns/solskydd men de är så dyra. Det skulle kosta 200 kronor till varje fönster.





Visst är de fina? Skulle jättegärna vilja ha...

I vilket fall så har jag funderat på det där sedan förra helgen. Tänkt att jag ska sy och sätta upp några små skydd i spets. Men det har känts drygt att sy. Men så när jag var på skattkistan i fredags hittade jag bordstabletter som ser ut som en spetsduk. De är i tunn, vit plast.
-Hhmmm, tänkte jag. Kanske man kan sätta upp dem i fönstret som skydd?

De kostade 10 kronor styck så jag köpte 10 stycken. Nu har jag satt upp dem och jag hoppas att de ska ge lite skydd till mina stackars blommor.




Kommentarer
Postat av: susanne

haloj vad fina.. de i pelargoner har jag synd att jag klipt dom efter mina fönster! har haft dem ett par år så var less..( hade gärna skickat dig dom.. de i spets är snygga!

våren efterlyser jag.... var är den?

2009-04-05 @ 11:18:25
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Dom där solskydden för 200:-/st har vi på jobbet... Dom är fina.. Men dom du köpte var ju också fina och billigare... Det är ju bra :)



Ja, visst var stövlarna häftiga... Dom blir nog super snygga på...

2009-04-05 @ 22:22:02
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: pia

Hej pinglan!

Fina solskydd, jag blev inspirerad och hoppas att de fanns kvar i lagret idag! Beställde med en vän..

Du har en skoj blogg, jag tror att jag slår följe en stund! kram/pia ;o)

2009-04-07 @ 19:10:51
URL: http://pialuttan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0