Påskhelgen över och våren har kommit!

Så är påskhelgen över men jag har iallafall en veckas lov kvar! Härligt. Idag har vi städat här hemma. Anders har dammsugat, åkt med återvinning och hackat bort is från gården så att det ska torka upp lite snabbare. Jag har skurat golven, tagit bort en massa mattor som vi har haft på våra kalla golv, piffat till lite i Lovis rum och möblerat om i hallen. Skönt att städa upp lite men det finns mycket kvar att göra.

Så här på våren blir jag alltid sugen på att rensa och städa överallt. Vi har ju många skrymslen och vrår i det här huset. Under vintern så slänger man oftast bara in saker där de ryms. Man "ytstädar" bara så att det inte ser så rörigt ut på ytan. Det blir ju inte så mycket bättre av det, för jag vet ju ända att det döljer sig röror bakom stängda dörrar.. Ska ta ett kort av en skrubb där det verkligen ser hemskt ut imorgon. Det är en skrubb som jag brukar gå igenom minst en gång/år.

En annan sak jag brukar göra när våren kommer är att städa bilen. Det har jag gjort idag och nu är den som ny igen! Förutom att det är totalt omöjligt att få bort Locos hundhår bak i skuffen. De fastar liksom i klädseln och går inte att dammsuga bort. Någon som har något bra tips?

I lördags var vi hos Anders och Maria i Forsnäs och då såg jag ett annat vårtecken; tussilagosar!

Är det någon annan av er som får lust att städa och organisera på våren? Eller gör ni någor annat när våren kommer?

Kommentarer
Postat av: Monica

Åhhhhhhhhhh, jag vill oxå ha lov. Det suger att vara vuxen ibland:)

2009-04-13 @ 22:48:12
URL: http://bergsprengartango.wordpress.com
Postat av: Matilda

Jag blir också så där, vill göra om hela huset...Jag röjde i källaren förra veckan. För att inte tala om hur man blir galen då man ser allt skit som tinar fram nu:) Oj oj!! På tal om skrubb, vi har också en sådan, måste kanske ta en bild:) ha en underbar dag!

2009-04-14 @ 06:46:26
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Fia

Jo, jag får också lust att städa och organisera...eller...jag vill ha det städat och organiserat. Skulle gärna se att städtanterna från TV kom hem till mig och fixade lite :)

2009-04-14 @ 13:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0