Lovis café och affär!

Lovis är nu stolt ägarinna till ett litet café och affär! Man kan köpa mat, glass, kaffe, te och frukt hos henne. Cafét är öppet kvällstid alla vardagar. Hon tar kort också ;)
Tänk så bra det kan bli då man städar en skrubb! Allvarligt talat så har jag länge tänkt att Lovis ska få ha den skrubben som affär. Det slog mig direkt då vi gjorde lekrummet till henne här nere. Men hon har ju varit lite liten för det förut. I vilket fall var det kul att göra i ordning lite till Lovan och vara lite kreativ! Länge sedan jag hade tid och ork till det känns det som.


Kassa och telefon precis som i en riktig affär! Det här sa Lovis då jag tog detta kort;
-Hallå? Hej sockerbagarhenke! (Lovis kallar Henrik som äger ett café här på byn för det). *Paus* Vad vill du ha sockerbagarhenke? *paus* Jaha, tomater. *tar fram en tomat* OK hej då.

Tror ni att jag grämde mig att jag inte hade videokameran igång?







pappa fick köpa en kopp kaffe och dricka upp det ute i cafét. Hon är superduktig på att ta betalt och servera! Anders frågade;
- Vad kostar en kopp kaffe då?
- Hhhmmm, dä´kosta´en sån där *tar upp en sedel*
- Jaha, här har du en sån då. Tack för kaffet.




cafe´delen :D

Så hjärtligt välkomna till Lovis café och affär!


Kommentarer
Postat av: Lena

Gud så gulligt. :) Hon är så duktig på att prata Lovis så jag blir alldeles brydd. :)



Trevligt med café... Har hon sommaröppet också? ler

2009-04-14 @ 20:42:43
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh....jag tror bestämt att vi måste styra kosan uppöver snart då så vi får handla av Ramseles sötaste cafebiträde!! :)

2009-04-15 @ 08:08:23
Postat av: Elisabeth

Men du vad bra det blev... piffigt av dig.

2009-04-15 @ 10:53:17
Postat av: Anna Larsson

Men hon är nog sötast i världen Lovis! Det är bara för er att luta er tillbaka och ha det bra nu då när Lovan fixar försörjningen?!

2009-04-16 @ 08:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0