Långfredagskvällen

Kring halv sju kom jag och Lovis hem från mamma och pappa. Anders hade gått hem lite tidigare. När vi kom hem hörde vi Springsteen spelas från balkongen. Allan och Anders hade tagit ut stolar på vår fallfärdiga balkong och satt och njöt av vädret och Springsteen. Sen droppade det in folk allt eftersom kvällen fortlöpte. Emelie och Johan kom, Peter och Malin, Brorsan och Linda var med oss. Allan och Anna hade tagit med sig sitt PS 3 och hade guitar hero world tour med trummor och gitarr! Skitkul att spela! Men ganska svårt. gitarr var skitsvårt tyckte jag, trummorna kändes enklare. Men roligast är ju ändå singstar, vi körde det också. Jag och Anders duellerade och jag tror nog att jag vann, fast Anders vill inte riktigt att det ska vara så.... ;) 
. Lovis ville så gärna vara uppe och kämpade verkligen för att hålla sig vaken uppe i sängen. Kring 21.30 tiden hörde jag henne gråta inne i sovrummet. Jag gick in och Lovis satt i sängen och såg helt olycklig ut, så sa hon;
- Ja ä jättefökyld mamma *gråt*
- Nämen huga då, är du jätteförkyld? Ja det är ju jobbigt att somna då. Vill du ha nässpray?
- Neeeeij! Ingen näääspreij! *slänger sig i sängen* Ja vill ha papper till snoren.
- Ok, då går jag och hämtar papper då. Ligg kvar här du
- Mamma hämta bara papper, inge näspreij.
Så torkade jag henne om näsan och också hennes kanin som hon sa var förkyld också. Sen somnade hon äntligen.




Lovis testade trummorna, hon tyckte det var superkul

Peter och Anders spelade och sjöng!

Kvällen/natten avslutades med att Peter och Anders knöt flugor och gjorde varma mackor. Peter knallade hem kring 01-tiden.

Kommentarer
Postat av: Malin henriksson

Nu har jag lagt till din blogg i favoriter. Det är så roligt att följa lovis o er. KRAM

2009-04-12 @ 08:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0