Påskärringar, påskmat och äntligen påsklov!!

Idag har jag varit påskkärring på skolan och nu är det äntligen lov! Ska bli riktigt skönt. Lovis har varit påskkärring hos dagmamman. Lovis har också varit påskkärring med sina kusiner som har varit påskgubbar nere hos svärmor och svärfar. Vi har just kommit hem därifrån nu. Ska ta och käka lite mat.
Förrsten apropå mat så var det påskbuffé på skolan idag. Vi kom in på en diskussion om påskmat och vi har liksom aldrig haft någon speciell påskmat i vårt hem. Jag är inte uppväxt med några speciella påsktraditioner. Mina arbetskamrater blev så förvånade över att jag inte riktigt visste vad påskmat var, de tyckte nog att det var rätt så konstigt att jag aldrig hade ätit det på påsk. Någon frågade;
- Jamen, vad åt ni på påsk då du var liten då??
- Ja, vanlig mat skulle jag tro. Kanske det har funnits en påskskinka någon gång men annars bara vanlig mat liksom.
Så min fråga till er som läser:
- Är du uppväxt med att äta "påskmat" under påsken? Är jag helt onormal för att jag inte är uppväxt med påskmat?

Nä, nu är nog grillkorven och stripsen klara.. Gjorde det enkelt idag och inte det minsta påskigt! ;)


Finfina påskkärringar! :D



Lovis med alla sina kusiner. Fr vänster; Oscar, Linus, Lovis, Viktor och Jim.


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi har alltid ätit "påskmat" hemma och det har varit samma sak nästan som man äter vid julbordet :)



Söt Lovis är som liten påskkärring!

2009-04-09 @ 19:12:10
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda H

Vilket sött kort på dig och go`Lovis som påskkärringar!

2009-04-09 @ 19:50:14
Postat av: Caroline

Vi har aldrig ätit nån speciell påskmat. Vi brukar väl äta Jansons men inget annat speciellt :p Själv så tycker jag inte att påsken är så speciell :p Man får godis och man är ledig :p



Hoppas du får ett fortsatt bra lov =)

2009-04-11 @ 17:08:25
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0