Trevligt middagsbesök och sovmorgon

Igår hade vi bjudit hem Dennis och Jessica på tacos. Dennis kunde inte komma men Jessica kom till Lovis stora förtjusning. Hon har börjat prata jättemycket om "Deennis och Jeska", trots att det var jättelängsedan hon träffade dem. När Jessica klev in genom dörren drog Lovis åt sig andan och utbrast;
- Jesska!
Vi käkade tacos och sedan begav sig Anders på pokerturnering. Jessica och jag surrade och surrade, vi blev dock avbrutna av Lovis som hela tiden ville prata med Jessica... Vi satt och surrade och vips var klockan elva och Anders kom hem från pokern med sin kompis Peter. Så satt vi och surrade i soffan alla fyra men då bidde jag så där jättetrött och slumrade till lite. Jag fick förmodligen världens blodsockerfall eller nåt av allt godis jag hade proppat i mig. När Lovis hade lagt sig kring nio-tiden hade jag och Jessica äntligen fri tillgång till den där gottskålen. När Lovis var vaken fick vi smuggla bort skålen hela tiden.

Imorse sov Lovis ända till åtta och det var ju hur skönt som helst att få en liten sovmorgon! Idag har vi varit och hälsat på Sara T och lämnat tillbaka lite kläder och skor som Lovis lånat. Lovis fick leka lite med Tim och sedan for vi hem igen så hon fick käka lunch och nu ligger hon och sover skönt uppe på kallvinden.

Nu ska jag ta och klura lite med Anders vad vi ska käka till middag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0