Träningsvärk idag!

Igår var jag, Jessica T och Jossan iväg på en långtur på islandshäst. Vädret var piss på morgonen men så kring 10.45 sprack det bara upp och blev helt underbart väder tills vi skulle iväg. Anders och Lovis följde med till stallet för att Lovis skulle få se hästarna innan vi begav oss.

Jag red en häst som heter Vikingör, jättehärlig häst att rida! En ny favorit. Hans, som ledde turen sintruerade oss lite i paddocken innan vi red iväg. Det var verkligen bra för man behöver damma av sina gamla ridkunskaper och få lite tips. Det är ändå rätt så annorlunda att rida en islandshäst. Följden av den lilla minilektionen blev att jag blev supersugen på att anmäla mig till deras ridskola. Skulle vara så kul att få bege sig till stallet en gång i veckan. Måste höra om det finns plats i någon grupp. En annan följd är att jag verkligen RED i tre timmar så nu har jag rejäl träningsvärk!



Jag och Vikingör!



Anders, Lovis och shettisen Viggo



i stallet innan avfärd



Jossan, jessica och Hans när vi tog en fikapaus i skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0