Första snön

I morse när jag och Lovis klev upp så var det vitt ute! Anders hade redan klivit upp men han kom uppför trappen till övervåningen då han hörde att vi hade vaknat. I vilket fall lyfter jag då upp Lovis på ett bord så hon kan se ut genom fönstret. Och så säger jag
- Titta Lovis, det har snöat och är alldeles vitt. Kommer du ihåg vad snö är?
Lovis drar efter andan och utbrister
- Faantasstist!

Anders och jag fick ett gott skratt! Hon är ju så rolig nu, en liten 1 år och 9 månaders liten papegoja. Det kommer roliga ord ur hennes  mun hela tiden.Hon lär sig alla möjliga ord. På gott och ont... Nu måste man börja tänka på vad man säger för det kommer ju även fula ord i dirket anslutning till att man själv har kläckt ur sig någon svordom. Nu i skrivande stund kom det ett till roligt uttryck.

Anders frågade henne:
- Vill du ha välling?
- Näää
- Vad vill du ha då?
- pizza *stort leeende*


Kommentarer
Postat av: susanne

Underbart med första snön !när man sedan har småbarn som man ser lyckan i deras ögon likt magi!

Och vilken frukost.. det är nog önske tänkande för fler barn :)

2008-10-28 @ 09:11:22
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Em

Kul med snö. Jag är i övik och här har det också snöat. Men roligare att Lovis har blivit en surrkuse :) Ska bli roligt att träffa henne igen till jul, man ser sån skillnad när det är ett tag mellan varven man är hemma. Hoppas ni har det bra! Kram

2008-10-28 @ 17:12:01
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0