Murklor, myggbett & mjukglass

Imorse fick jag en plötslig lust att plocka murklor. Varför vet jag inte men jag bara fick det! Det är roligt att plocka dem eftersom man får ihop en kasse så snabbt. Och åh nej, jag äter dem inte. Eller, jag äter dem gärna på restaurang i en god gräddsås men jag skulle aldrig i hvete våga mig på att koka dem och ha mig för att få bort giftet i dem! Skulle aldrig ha tålamod att hålla på så och dessutom skulle jag tänka att de fortfarande var fruktansvärt giftiga trots att jag gjort allt man ska. Jag litar inte riktigt på mig själv när det gäller sånt där.
I vilket fall åkte sambon och jag ut och plockade lite medans Lovis sov hos Anders föräldrar. Vi fick ihop två ICA-kassar. Det tog ett tag innan vi hittade ett hygge där det växte murklor. Det var iallafall riktigt kul att plocka. Man blir ju lätt lite manisk och vill hitta en superstor murkla. Så går man där och tänker;
- en till, sen ger jag mig.
Men det gör man ju inte eftersom man får lite mani och är rädd att missa den där supermurklan... :) Ibland blev det till och med så att jag glömde att titta upp för att se om det var någon björn i farten. Jag var skiträdd att det skulle komma en björn lufsandes när jag var upptagen med en gigantisk murkla! Ja, jag är sjukt rädd för att stöta på en björn. Man blir det då man hör alla möjliga människor som ser björn överallt!

Men tillslut var jag ändå tvungen att ge mig eftersom myggen höll på att äta upp mig när det mulnade till. Fy, fan vad jag hatar de där smådjävlarna! Vad har egentligen mygg för funktion i näringskedjan?? Jag hoppas verkligen att de fyller en viktig funktion som berätigar dem att mumsa på mig.

Nu kanske ni undrar vad vi ska göra med alla dessa murklor som vi inte vill äta? Jag ska åka på Ranab som köper in svamp och bär. De säljer sedan svamp och bären vidare till restauranger i hela Sverige. Tänkte ta mig en promenad dit imorgon eftersom det ligger alldeles nedanför vårt hus. Får väl se om man får en tjuga eller nåt... Jag vet inte ens om de köper in murklor längre. Annars slänger vi väl dem om inte någon svampkunnig människa vill ha dem.

Har ni förresten tänkt på vad goda murklorna ser ut? Jag tycker att de ser ut som en mjukglass med sån där god, stelnad choklad på. Fick ständiga mjukglassassosiationer då jag plockade idag.

god natt!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Släng dom inte i sånafall! Prata med mamma... hon älskar murklor och tar säkerligen reda på dom! =) Kram

2008-06-02 @ 16:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0