Flaskpost till den blivande bruden!

Idag har jag donat med att göra en flaskpost till Jessica som ska gifta sig. Vi ska ha möhippa för henne den 14:e juni och jag har gjort en flaskpost med en kallelse till henne. Vi har grejat med den därniga flaskposten mest hela dagen eftersom typ allt har djävlats. Svärföräldrarnas dator kunde inte läsa skrivstilstypsnitt och jag ville abslout ha ett gammeldags typsnitt eftersom kallelsen är skriven i gammal stil. Avsändaren är "Föreningen Rafnasils äfentyrliga fruntimmer" . Sedan ville inte deras skrivare fungera, den fick för sig att det var ett papper som hade fastnat i den. Tillslut fick jag ladda ner och installera ett skrivstilstysnitt till deras dator. Jäkla tur att google finns så jag kunde googla på "hur gör man för att ladda ner nya typsnitt". Men när jag hade installerat typsnittet så kunde det ändå inte ta bokstaven å, det blev bara en fyrkant där å skulle vara. Så fick jag sitta och pillra med att komma på synonymer till de ord jag hade med å. När jag kom hem och skulle stoppa sanden i flaskan var den fuktig på insidan och ville aldrig torka inuti. Det var pillrigt att stoppa ner grejerna i den också. Men det fick Anders hjälpa mig med, jag har ju inte så där jättemycket tålamod med såna där pillriga saker som tar lite tid.... ;)

Men trots allt strul så är det verkligen kitkul att göra såna här saker! Anders har varit och knytit fast den i en bro som går över en bäck vid Dennis och Jessicas tomt. Ikväll ska vi dit på middag och då får man väl "få syn på" flaskposten och se till att Jessica blir nyfiken och vill gå ut och hämta den! Ska bli jättekul att se då hon öppnar den och ser sin lilla packlista! Ska bli kul den 14:e också! Jag tycker verkligen om att planera såna här saker!

image57

image58

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin söndag :)
Sol hos dig med?

2008-06-01 @ 08:37:21
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0