Det bidde inte Strömsund, det bidde Östersund

Det bidde inte Strömsund idag, det bidde en heldag i Östersund istället! Anders hittade ingen skjorta i Strömsund så vi åkte vidare till Österund istället. Så kan det vara att bo på landet, man får åka 14 mil till närmsta större stad... Min karl har ju krympt rätt så mycket så kostymen han köpte till bröllopet vi var på förra sommaren är ju nu alldeles för stor. Så hade han fått tag i en "gammal", helt oanvänd kavaj som min käre bror skeppat upp hit (varje gång morsan och farsan är nere i huvudstaden får de med sig ett lass med skor och kläder som han inte har plats för). Den kavajen satt iaf skitsnyggt men det fanns ju inga byxor till den. Anders fick nu tag på ett par byxor som stämde in jättebra med kavajen och det var dessutom superrea på dem så de gick bara på 149 kr! Sånt gillar jag!!! Sedan köpte han en ljus fin skjorta och en jättefrän slips till. Huga, sicken snygg karl man har :D 


Jag skulle försöka att hitta en kofta eller kavaj men gav snabbt upp. Var ingen sugen på att köpa ngt sån. Kom på att jag har en vit kavaj sedan förra årets bröllop som jag kan använda. Dock kunde jag inte låta bli att inhandla ett till par ballerinaskor... Vet inte vad som tagit åt mig? Har jag gått och fått skomani? Jag hatar ju att köpa skor! Men det var faktiskt så att jag tittade på de skorna redan när jag köpte klänningen på indiska för länge sedan. Men drabbades då av någon sorts snålhet och gav fan i att köpa dem. Men så provade jag dem idag och skojävulen satt på min axel och skrek;
-Jag vill haaaa, vill haaaa!! Kom igen, de kostar ju bara 129 kronor, skit samma om de bara passar till klänningen och kommer att bli använda lite.

Sen köpte jag ett par såna där "stay up-hold in-mage försvinn" nylonstrumpbyxor... Kom på att jag måste ha ett par nylonstrumpbyxor som döljer alla skorpor från myggbetten (nä, de har inte försvunnit än). Så tänkte jag att jag lika gärna kan trycka till och platta till påsmagen i samma veva.. :) Eller, påsmage och påsmage... Jag har ätit så onyttigt på sistone så magen ser ju ut som en jäkla ballong! Det är inte ett skämt, jag ser fan gravid ut ibland. Och jag vill ju verkligen på alla sätt och vis försöka att eliminera risken att få den fruktansvärda frågan;
- Nämen vad roligt, ska lilla Lovis få ett syskon?
Det är ju sånt som man annars kan få höra av fulla bröllopsgäster som då vågar fråga det de hela tiden tänker på... Och sånt som annars är fruktansvärt pinsamt att höra och penibelt att svara på;
- Nää, jag är liksom bara tjock och trind som en julost...

Får väl se till att lägga ut ett kort på mig som en julost i sidenkläder och min numera schlanka karl på fredag innan bröllopet!

Nu ska jag gå och skölja ur en toning ur håret... och sen krypa i säng. Imorgon ska Emelie och jag ut och plocka blommor och syrener till bröllopet!

gó natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0