Tantfasonerna kryper sig på!

Jag har gjort flertalet hemska upptäckter av bevis som pekar på att jag har blivit en tant... Det är verkligen otäckt...

Det hela började med att jag för några månader sedan gjorde en liten tripp ner till Ikea och Birsta City. Jag spankulerade omkring där, barnfri och väldans förnöjd. Eftersom det var kalla vintern så hade jag min svarta dunjacka (som var alldeles full i fläckar), ett par jeans som jag hade lyckats trycka i min kropp i och mina gamla, fula men ack så sköna vinterkängor. Så möttes jag av en massa småtejejer uppstajlade till tänderna i högklackade små skor. Det var då det slog mig. Herregud! - Hjälp jag har blivit en tant!

Jag tyckte ju att alla småtjejer var skitsnygga och kände mig verkligen sunkig men jag var ändå glad att jag inte hade några klackeskor som gjorde ont. Jag var verkligen glad att jag hade mina BEKVÄMA gamla vinterkängor. Ändå tyckte jag inte att det var allt för länge sedan jag själv gick runt i skor med klack, men insåg att det nog var ett par år sedan... Att jag såg på alla tjejer som småtjejer plus att jag var glad att jag hade bekväma skor var alltså bevis nummer ett till att jag blivit tant..


Bevis nummer två i min tanttransformation är mormorstrosor, ni vet såna där breda, höga, BEKVÄMA fruktansvärt fula saker. Det hela började med att jag, på inrådan av skaffa barn boken, inhandlade såna att ha efter förlossningen. Som jag skrattade när jag köpte dem! En 40-årig väninna påstod att jag aldrig någonsin skulle vilja ha något annat efter att jag prövat sådana. Jag fnös och skrattade men nu sitter jag där... Lovis är över ett år, förlossningen ett minne blott men mormortrosorna är här för att stanna.


Bevis nummer tre är pinsamt och helt sjukt! När man bor så här på vischan så är man ju hänvisad till en hel del postorderföretag... Postorder har det ju alltid varit lite tantvarning på och den ultimata tantkatalogen är nog ändå Cellbes... Fullspäckad av tantbyxor, blusar och andra hemskheter och framför alla kläder står det små käcka skyltar "trendigt", "inne" och diverse andra pinsamma rubriker. Och där finner jag mig själv sittandes och sukta efter bekväma underkläder och till och med en del klänningar och tunikor!! What the ****??

Hur gick det här till? Har det med åldern att göra?Eller är det att man skaffat barn? Eller att man flyttat hem till byn där det inte finns läckra underkläderbutiker och är hänvisad till postorderföretagen???

Någon annan som har erfarenheter? HJÄLP!! Jag vill inte vara en tant!



image15                image16


Kommentarer
Postat av: Caroline

å herregud vilka besymmer du har :p Du kan ju trösta dig med att du ser ju inte ut som en tant iaf :p Hoppas allt är bra! Kram Carro

2008-04-16 @ 22:10:23
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se
Postat av: Jennie

Hahaha! Gud vad jag känner igen mig!
Jag älskar mina "granny-pantys" och bekväma skor... Måste vara nån mamma-grej :-D

2008-04-20 @ 18:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0