Fester & andra hyss i fornstora dar!

Har suttit och tittat på gamla, gamla kort ikväll. Så jäkla kul! Vad kul man haft i sina dár! Det är ju härligt att blicka tillbaka och skratta och minnas. Vissa perioder kan jag verkligen känna att jag längtar tillbaka till. Trots det så är jag ju fullständigt nöjd med mitt liv som det är nu. Jag har allt jag någonsin velat ha; ett fint hus, värsta bästa killen och en liten underbar dotter som gör nya roliga saker varje dag. MEN det det är ju ändå med lite sorg i hjärtat som man tittar på alla gamla kort för man inser ju att det är just svunna tider som aldrig mer kommer igen.

Saker jag skulle vilja göra igen som jag inte kommer att ha möjlighet att göra;


Vara 15 år igen
. Ika, jag och Veronica var 15 år och bästa vänner och vi hade då kommit på världens bästa arrangemang på helgerna. Veronica bodde nämligen hos sin faster och den fastern var bortrest varje helg. Detta visste inte mina föräldrar och inte Ikas. Vi sa ju att vi bodde hos Veronica och hennes faster på helgen. Lät ju bra och för den delen tror jag att mamma och pappa kanske tyckte att det var ganska skönt att bli av med mig en stund eftersom jag var konstant totalt rabiat mot dem. Tre femtonåringar, ett hus för sig själva, en källare full med vin. Ja, vad tror ni? Fasterns hus blev ju den självklara samlingsplatsen på helgerna. Oj, oj så kul vi hade!! Det uppdagades ju så småningom för våra föräldrar och då var det slut på roligheterna...


Gå på Strömudden!
Ja, ni som varit där vet ju hur det var. För dem som inte varit där går det inte riktigt att beskriva det för gör man det i ord låter det ju bara konstigt... Jag menar, en dansbana mitt ute i skogen, en stor parkeringsplats och massor med folk och mygg, det låter ju inte så fantastiskt... Men det var verkligen roligt där!


Förfalska leg med tippex och ta sig in på krogen i Östersund...
Ulrika hade lägenhet mitt i stan och där förfestade vi och tippexade postlegitimationerna och ritade falska stämplar på händerna. Om jag inte minns fel var Karina en jäkel på att rita falska stämplar? Lämnade jackorna hemma mos Ulrika och låtsades att vi hade varit inne på krogen en gång redan... Vilken spänning! Det var ju inte alls lika roligt att gå ut sen när man hade fyllt 18! Och Karina, makaroner med ostsås är fortfarande en av mina favoriträtter men den blir aldrig så god som när du gjorde den på natten då man kom hem..


Vara ute på festturné med mina vänner en hel sommar och åka på diverse "festivaler".
Sommaren med Gula Faran var en av de roligaste i mitt liv! Jobbade som badvakt och fick gratis glass och solbränna på jobbet. Sova på glassdisken regninga dagar. Käka Jonas äckliga negerbollar i tennisbollstorlek. Alla pengar gick åt till att åka runt på diverse festivaler och roligheter. Jocke, jag och Henke kuskade runt i en pippiGul Volvo 240 hela sommaren. Sommaren 1997, Hassan var hur kul som helst på radion. Åh, Monkan vad kul vi hade -Smååååkakor!!


Skolka någon gång ibland bara för att det är fint väder ute eller att jag vill ta sovmorgon..
Det har man ju inte kunnat göra sedan man börjat jobba, det kostar ju så förbannat att vara borta från jobbet. Lovis kan jag inte heller bara skolka ifrån så där, när hon är pigg kring 06.30 vill hon upp och leka.


Sitta på dåliga föreläsningar och käka snarra och spela luffarschack.
Skicka roliga lappar till mina kompisar. Få roliga lappar med fula karikatyrer av läraren. Många dåliga föreläsningar blev det under lärarutbildningen och måånga nedkladdade kollegieblock.


Bo ihop med tjejkompisar.
När jag gick lärarutbildningen bodde jag ihop med Jenny och Maria i en fyra. Vi hade hur kul som helst, det var både gråt, gräl och skratt! Jag och Jenny brukade göra oss roliga över Marias hysteriska städmani. Sena nätter blev det många gånger, många kårkvällar! Bo ihop med kompisar är ju något man sällan gör i sitt liv och jag tror nog aldrig att jag kommer att ha möjlighet att göra det igen.


Vara på kåren med lattjolajbanlådan
och spela snoppmemory i tarmen med min bästa vän SupEllen! För er som inte vet så tog jag namnet Partypinglan då jag gick lärarutbildningen och min bästa vän fick det gentila namnet SupEllen. Vi hade en liten lattjolajbanlåda där vi bla. hade gjort ett snoppmemory. Det var verkligen ett avancerat spel där vi hade ritat upp väldigt overkliga snoppar som då tillhörde olika kategorier. De som spelade spelet fick fyra snoppbilder och skulle då gissa vilken snopp som inte passade in. Och så fick vi säga fel, fel, fel när de inte gissade rätt! Och tarmen var namnet på rökrummet på kåren. Där satt man med sitt snoppmemory i den täta rökdimman och vissa gånger var det faktiskt kö till vårt memory.... :)


Ha en härligt omogen 30-årskris
och göra diverse totalt omogna saker... Köpa ett radhus alldeles själv och känna sig väldigt vuxen samtidigt som man betedde sig hur omoget som helst. Bara släppa taget och skita i att vara seriös för ett slag. Vara uppe och ute och chatta nätterna igenom, knappt sova någonting alls och vara totalt speedad ändå. Leva på chips och cola light och vara schlank! Åka till Sundsvall med min bästa vän och partykompanjon Malin. Sitta på torget i Sundsvall på en parkbänk och bara ha hysteriskt kul! Åka en buss på söndagen ut i the Middle of Nowhere och forfarande vara lätt berusade av hela helgen och ha allvarligt ont i magmusklerna av att ha skrattat som en tok.

Vara hemma i Ramsele på, hör och häpna, Spelmansstämman (pensionärer only) och ändå ha sååå jäkla kul med Helena som också hade en 30-årskris. Göra diverse roliga utmaningar på vem som kunde vara omognast... Sno GB-glassgubbar på Urkult som en del i utmaningen var ju hur kul som helst. Men eftersom vi ändå hade uppnått den mogna åldern av 30 så lämnade vi faktiskt kvar GB-gubbarna på området dagen efter.. :)


Ja, man har verkligen haft otroligt mycket kul i sina dar! Men nu har man ju mognat på sig och gör inte såna där saker längre ;). Därför tittar jag igenom alla gamla kort, drar på munnen och bara njuter av mina roliga minnen. Tänker också på alla vänner som verkligen berikat mitt liv i olika perioder och gläds åt att Facebook finns så man fått kontakt med dem igen:D

Ta er en titt i mitt digitala fotoalbum, kanske du är med på någon av alla gamla bilder...


http://se.fotoalbum.eu/spunkan/a50528/slideshow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0