Ja, det är ju tur att man barnsäkrar...

Ironin var stor idag då jag satt och fikade en macka med Lovis i hennes lilla sandlådebåt. Jag tyckte nämligen att det var en herrans många getingar kring oss och vad finns där under ett säte om inte ett stort getingbo? Som jag slet för att det skulle bli någorlunda barnsäkert för de små uppe på logen och sen finns det ett stort getingbo i sandlådan!!! Där var det icke barnsäkert inte...
Vi har haft en sån enorm tur! Tänk lilla Mira som satt på golvet i båten vid getingboet på midsommarafton!! Lovis har ju också stått där hur mycket som helst och blåst såpbubblor! Vi var ju dessutom flera som både satt och stod vid båten på midsommar, kan inte fatta att vi inte såg några getingar då?
Nåväl, nu är boet iallafall borttaget, hoppas att de inte kommer och försöker att bygga igen. Var många gentingar som koma och "letade" boet idag.



På midsommarafton alldeles intill boet!

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Usch för getingar!

Tur att ingen blev stucken och att ni fått bort boet... :)



Absolut att vi ska komma över någon dag.

Visst har du semester nu?



Kram

2009-06-22 @ 10:32:33
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anna Larsson

Men vem skulle ha tänkt på det? Inte jag i alla fall. Jo, om det hade varit getingar runt sandlådan förståss, men jag såg då ingen. Men visst, jag förstår att man kan få dåligt samvete när man väl upptäcker det... shit!

2009-06-22 @ 11:29:08
Postat av: Brorssons i Bureå

Men oj! Getingar är inte roliga!

Vilken härlig midsommar ni verkar ha haft! Så mysigt där uppe på logen!



Vi myser på här i stugan.. rätt softliv kan jag säga.. Lite mer för Nicklas som ska "tjära" om hela taket. MEn jag "slipper".. eller jag får inte eftersom man verkligen inte får slappa runt med den där massan hur som helst.. Någon fördel att vara en sölmaja ska man väl ha ibland!



Sköt om er så hoppas jag att vi ses snart



Kram

2009-06-22 @ 16:16:42
Postat av: Emelie

Va fint och mysigt ni verkade ha. Tur att ingen blev stucken.. Blir full i skratt när jag ser Mira, hon är så lik Pia och Jessica när dom är små :)Tim var mest lik morgan :) Vecka 29 kommer vi hem nån dag, vi kanske kunde styra upp nått då :) Om det är några som är lediga. Kram

2009-06-23 @ 10:53:51
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0