Jodå... man håller sig sysslesatt..

Alla miljarders bitar till fönstren på lusthuset håller mig sysselsatt. Jag har målat dem med linoljefärg, två lager grundning med utspädd linoljefärg är färdiga, nu återstår "bara" två till strykningar... Dessutom måste jag ju måla alla sidor eftersom jag inte riktigt vet var alla pinnar ska sitta. Linoljefärgen är bra att måla med, otroligt dryg men den håller mig ändå uppe på nätterna... Vår partyladugård blev ju ett perfekt målningsutrymme, speciellt det lååånga bordet, MEN nu är det ju så att jag är rädd att partyladugården ska brinna upp. Linoljefärgen är extremt brandfarlig, den kan antända alldeles själv. Jag är supernoga med att lägga trasor och annat i vatten när jag målat, men ändå har jag mardrömmar om att pinnarna jag målat ska börja brinna! Det droppar ju ner på bordet också och jag försöker att torka bort det från pappduken så gott det går. Någon som målat mycket med linoljefärg som kan säga att jag inte behöver ha mardrömmar?




Kommentarer
Postat av: susanne

hej vännen inte ska du ha mardrömmar om färgen..det är bara "trasor som kan börja brinna" annars hade hela hus börjat brinna ned.. lägg plast under där du har dina pinnar,,, papp dukar kan jag inte svara på... men troligen inte,,,

fint blir det..

2009-07-07 @ 10:16:27
URL: http://supermamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0