Härlig Härnösandsvecka!

Jag och Lovis har varit och hälsat på i Härnösand en vecka. Brukar alltid åka ner en vecka för att få umgås med mina vänner lite. Perfekt att ha Lovis med sig eftersom hon där har lekkompisar. Enda problemet är att hon alltid lyckas bli sjuk när vi är i Härnösand. Denna gången var inget undantag, hon blev oerhört snorig och fick en hemsk hosta. Sedan har hon fått för sig att det alldeles förskräckligt farligt att ha en snorsträng ur näsan och hon envisas med att hon själv inte kan torka snoret. Istället skriker hon;
- Maaaamma, ja´ha´snoooor!!
Hon måste ha sagt det där flera hundra gånger den där veckan. Malins dotter Maja undrade till och med hur många gånger Lovis kunde säga den där frasen på en och samma dag.
Bad blev det massor av. Malin N:s föräldrar har i år anlagt en pool ute i sin stuga, otroligt fin. Så härligt att sitta där och sola och sen kunna ta sig ett dopp. Lovis ville bada mest hela tiden. Min andra Malin har byggt en liten pool hemma också, även den var superkul att bara i tyckte Lovis!

På söndagen var det dags att åka mot Bispgården för att fira Anders kusinbarn Gustav som fyllde ett år. På vägen dit passade jag på att åka in till min barndomsvän Fia som fått sitt tredje barn för två månader sedan. Lilla Meja var sååå söt och man blir ju helt bebissjuk av att hålla i en liten bäbis. Tur att det blir många bäbisar här i sommar och till hösten så man får "nusa" lite!


Veckan bestod av mycket shopping och jag har upptäckt att Lovis älskar skor, i synnerhet klackeskor. Hon sprang runt i skoaffären i diverse högklackade skor!



Det kan vara rätt så utmattande att shoppa....



Bada var hur kul som helst! Här med Malin N och Maja ute i Lockeby



Malin O och Lovis i poolen hemma hos dem.



Kvällsmys med Moa och Manne



Käkar isglass med Maja



Malin hade en tvättmaskin och den måste man ju då hålla koll på eftersom tvättmaskiner är lite otäcka... Här sitter Lovis i Malins knä och lyssnar när Malin försöker att övertyga henne om att hennes tvättmaskin är jättesnäll och inte alls farlig.



Majas lillasyster Minna, söt som socker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0