vår busschaufför, vår busschaufför...

Eftersom jag jobbar på en liten skola så har jag även andra arbetsuppgifter än pedagogiska... Jag har kört skolbussen i princip alla skoldagar. På en månad har jag haft ca. 6 dagar jag då inte kört. Detta har inneburit att jag fått flytta hela mitt arbetsrum hem. Min bokhylla här hemma är full med arbetsmaterial till skolan. Alltså har jag haft hemarbete varje kväll. Jag har oftast kommit hem kring 15-00 tiden varje dag och då har det bara varit att hämta Lovis och så ska man äta osv och vips så är det kväll och fröken har haft allt skoljobb kvar. Så har man då suttit och jobbat till elva på kvällarna. Därav blev det som sagt klent med bloggande förra terminen.

Men nu har det tillkommit personal och jag behöver bara köra skoltaxin var tredje vecka! Det är himmelriket. Så skönt att vara på skolan och åka hem kring 16-tiden och då har jag gjort mitt arbete och har en fritid hemma på kvällen!! Det är nästan så att man blir lite förvirrad och man vet inte vad man ska göra med tiden.

Ikväll har jag tagit ner den sista kvarlevan av julen här hemma; julgardinerna. Har strykit de nya och satt upp. Skönt. Det är ju fint med jul men det är skönt när man får bort plottret också! När jag hade gjort det så la jag mig ner i soffan och bara tittade på TV, verkligen tittade. Annars har jag suttit och rättat böcker, planerat eller gjort något annat skolarbete och samtidigt gluttat på burken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0