I torsdags ...

I torsdags åkte jag hem tidigare från jobbet för att hämta Lovis hos dagmamman. Lovis var fruktansvärt snorig och tämligen grinig. I vilket fall åkte jag hem med henne och sen så fick hon lägga sig i sängen på sitt rum för att sova eftermiddag. Hon brukar ligga och läsa pixiböcker innan hon somnar och det gjorde hon även nu.
Jag var på nedervåningen och hade babyvakten på. Så brusade det till lite och så hör jag små steg som springer. Jag gick upp och då hade Lovis sprungit från sitt rum till vårt sovrum. Hon stod i vår säng och tittade ut genom fönstret och säger entusiastiskt;
- Titta mamma, Dingdongen!

Hon stod alltså och tittade på kyrktornet...Jag tog med henne tillbaka till hennes rum och la ner henne i sängen igen. Hon var verkligen jättetrött men sa att hon ville läsa Pettson. Jag gav henne Pettson & Findusboken och gick ner.
Så blev det tyst en bra stund och sen började babyvakten att låta igen... Hhmmm, jag väntade ganska länge för hon brukar bli tyst till slut. Men det brusade bara i babyvakten lite då och då så jag tänkte att hon kanske stod upp i sängen och pillade på den. Jag gav mig iväg upp för att kolla. Och vad hittar jag?
Jo, en snarkande Lovis med Pettson & Findusboken i famnen... Det var hennes snarkningar som gav utslag på babyvakten!




Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hade precis ändrat headern när jag såg din kommentar :)

Ja, jag har gjort den själv i photoshop. Nu vet jag inte om jag är världens bästa, men det är roligt att sitta och försöka i alla fall.

Kram

2009-01-19 @ 23:38:03
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: susanne

hej lilla hjärtat då snarkar redan :) förstår att det är snuvan...

men nog är hon duktig hur många barn i den åldern klarar sova själv i egen säng :) och sen att hon älskar läsa vet man vad det kommer i från--- hennes säng är bara så underbar!

2009-01-20 @ 08:53:19
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Em

Haha.. va roligt att hon snarkar :P Är hon friskare nu? kram

2009-01-20 @ 10:21:30
URL: http://binvenido.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så söt - och trött! : )

2009-01-20 @ 10:21:50
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Lena

Hejsan... Glömde bort att säga till dig idag att jag har Me and I party Söndagen den 1/2 kl:13.00. Du är välkommen om du har tid och lust :) Det är den nya vårkollektionen som kommer att visas. Kram /Lena

2009-01-21 @ 19:04:23
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0