Norrlands guld...

Jessica och jag diskuterade lite kring hur bra vi har det här uppe i Norrland och hur god nyårsmiddagen blev. Glömde att skriva vad den bestod av i nyårsinlägget;

Förrätten var då älgsnittar med sting. Bestående av en röra med creme fraiche, rökt renkött och sambal oelek. röran var då i hembakt lite tjockare tunnbröd som Jessica bakat.
Huvudrätten var helstekt timjan- och rödvinsälgfilé med potatisrulle och rödvinskantarellsås. Kantarellerna plockade Dennis och Jessica i somras. De var så lena och goda i smaken. Såsskålen blev helt renskrapad. Lovis satt i sig massor med svamp!
Efterrätten var hallonparfait.

Man kan undra vad denna tre-rätters middag skulle ha gått lös på om man åt på en restaurang?

Och i den här middagen fanns då inga E:n! Jag har börjat titta lite på det jag handlar och upptäckt vad äckligt mycket konserveringsmedel och E:n det är i det man stoppar i sig. Det är så äckligt. Jag tror att det ska bli mitt nyårslöfte att undvika färdiga såser och annat som innehåller en massa saker som inte är "rent". Har ni förresten kollat bara vad mycket konstigt en vanlig matlagningsgrädde innehåller? Från och med nu blir det bara vispgrädde när jag ska ha grädde. Kan ju aldrig vara bra att sätta i sig en massa onaturliga smakämnen och annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0