Nä, nu... God natt!

Nä, nu MÅSTE jag gå och lägga mig. Ska ta med mig Anders som har somnat i soffan framför TV:n..

Ska ta och lyfta över Lovis till vår säng också. Det är fortfarande kallt i hela huset efter dagens kyla. Huga, det var ju över 20 grader kallt imorse. Vi hade 13 grader här inne... Brrr. Vi har varit hänvisade till köket och TV-rummet några dagar nu. Vårt hus är för stort för vår gamla värmepump, den klarar inte av att hålla det varmt då det är över 20 grader kallt. Så då får vi stänga in oss i köket och TV-rummet och elda i kakelugnen och vedspisen. Det blir varmt och gott inne i köket och TV-rummet men det är fortfarande kallt i resten av huset.
Men idag "rasade" det ju 10 grader bara på en timme. Det var 20 grader då Anders gick ut på en promenad med Loco och när han kom tillbaka var det bara 10. Det var ju skönt, nu är det bara 0-gradigt. Men huset har ännu inte hunnit med i temeraturskillnaden, inne är det 18 grader, fortfarande lite kyligt. Så jag hämtar Lovis till vår säng istället, så kan jag vara säker på att hon inte fryser.

go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0