Julafton

Lovis fick börja julaftonsmorgonen med att öppna några paket. Hon öppnade först ett paket hon hade fått av Dennis och Jessica; det var en jättefin liten röd servis i en fin liten röd väska. När Lovis hade öppnat det paketet ville hon inte öppna något annat eftersom hon ville leka med servisen. Så är de väl med små barn, man ska nog inte ha så många paket till dem. Hon fick öppna några fler paket och sedan gick vi upp till mamma och pappa. Vi var kvar där till 14.30-tiden.
Lovis fick ett jättefint litet bord med två stolar och en liten röd dockvagn i trä. Hon blev överförtjust i bägge sakerna. Dockvagnen hann vi nästan inte montera ihop innan hon skulle köra den.

Kring 15-tiden kom vi till Anders syster Maria med familj i Forsnäs. Lovis lekte med sina  kusiner. Det skiljer ju bara tre månader på henne och Linus och de leker verkligen jättebra tillsammans.

kring sex-tiden kom så tomten. Förra året var inte Lovis rädd för tomten alls. Men vi visste ju från Kajsa Kavat att ho förmodligen skulle bli rädd. Hon satt i knät på mig och var lite rädd men så sa jag att tomten var jättesnäll och hade en massa paket. Jag sa också att han var väldigt gammal och att han hade ett långt skägg. Efter det släppte det, vet inte om det var för att jag sa att han hade långt skägg eller varför. Men hon blev väldigt pigg på att gå och ta emot julklappar. Det slutade med att vi fick säga till henne att Oskar och Viktor måste få hämta sina paket själv från tomten, hon ville ju dela ut dem!

Hon fick naturligtvis massor med fina julklappar. Bobben som hon bla fick av sin farmor och farfar blev poppis! Hon tyckte att det var väldans kul att gå omkring och skruva på den. Det blev otympligt att ha klänningen på sig så hon fick ta av sig till strumpbyxorna med de små mammeluckerna...



Byns sötaste små nissar? Sitter med bäbisJimmen vid bordet som hon fick av mormor och morfar.


 


morfar fick sitta vid det lilla bordet när vi fikade!



Peter, Nina. Malin och Zack kom också förbi. Bråttom, bråttom att bädda dockvagnen!



Äntligen fick pappa dit handtagen så jag kunde köra. Suffletten fick vänta ett tag!

Busar med kusin Viktor i Forsnäs



Forsnäs i kvällsvinterskrud. Verkligen en vacker synd med alla marschaller




 



i mammeluckerna på bobben!


 



Roligaste leksaken för kvällen var en den tomma kartongen som bobben varit i. Lovis och linus hade jättekul när de kröp igenom den.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Forsnäs bilden trodde jag var ett vykort först :p

2009-01-04 @ 11:16:53
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roligt att få läsa din blogg "igen"-undrade om du lagt ner eller.....Nu blev det mkt att läsa och många fina bilder, jättekul:) Ha det gott och så hoppas jag vi ses så småningom. Kram från Ingrid L

2009-01-04 @ 19:18:27
Postat av: Em

Helt underbart att du satt dig in i blogg världen igen! Jag fick ett lycko rus nästintill när jag såg att du uppdaterat :) Skit kul att se bilder och läsa! Keep going! Kram

2009-01-05 @ 18:21:43
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0