Jims dop

I söndags var vi på Jims dop i Ö-vik, eller Arnäsvall tror jag det hette. Morgonen började hektiskt. Det var nästan 30 grader kallt hemma och vi skulle då åak bil i nästan 2 timmar. Anders gick ut och skulle starta bilen, men det gick inte igång trots en hel natt med motorvärmare... Panik!! Tur att vi var ute i god tid. Jag kom också på att jag inte slagit in doppresenterna, så jag fick göra det i all hast. Anders ringde sin paps som hade sin bil på motorvärmare hemma. Denstartade och han kom upp med den så vi fick ta den istället. Skynda oss att installera bilstol och stoppa in allt vi skulle ha med oss! Vi hade heller inte vågat gett Lovis ngn lunch eftersom hon blev åksjuk för första gången när vi skulle till Östersund en dag på lovet. Men vi kom ivög iaf och Lovis somnade ganska snabbt. men hon sov nog bara 40 minuter. Vi fick ge henne lite kex då hon vaknade eftersom hon var hungrig. Som tur var kräktes hon inte upp dem!

Dopet hölls i Kärlekens kapell och det var ett jättemysigt litet kapell. Jim var tyvärr lite sjuk och febrig men jag tycker att han var vid väldigt gott mod iallafall. Han grät  lite då och då men blev tyst så fort det blev psalmer och sånger. Jag hade fullt sjå med att hålla Lovis i den bakre stolsraden....  Hon surrade och surrade om dingdongar och bokstavskex. Jag hade tagit med en liten låda med ostkrokar och bokstavskex i hopp om att hon skulle nöja sig med det och sitta still... Men det gick sådär.
Dopet gick bra, men Jimmen grinade naturligtvis rätt så mycket då han fick vatten på huvudet. Men vem skulle inte göra det om en främmande människa lyfte bort en från mamma och sen skvätte vatten på en?

Sen åkte vi iväg till något som jag tror hette Solgården och åt en exotisk bricka och fikade tårta. Trevligt att få träffa Lindas familj och släkt. När det var färdigfikat var det kvällen och dags att åka hem igen.Tack och lov hade det blivit lite varmare än när vi for. Så det var väl bara kring 14 grader kallt då. Lovis somnade på vägen hem och var sedan vaken till 23.00... Men det gjorde ju inget, vi var ju, som Lovis säger;
- jätteledig











Världens sötaste kusiner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0