Fick ett samtal..

Ikväll när jag stod och hängde upp gardiner ringde det på Anders mobil. Anders svarade och kom med luren till mig. I andra änden hörde jag en bekant röst:
- Hej, har du glömt något på skolan idag? Jag hör verkligen hur personen i fråga ler när hon ställer frågan.
- Ja, ja... *skratt* Jag vet att jag har glömt min mobil... Var var den då? I gympasalen?
- Ja, och det är ett par nycklar här också.
- Ja, just det, jag hade ju glömt mina nycklar till gympasalen så jag lånade ett par från dagis, fast de passade ändå inte..*fniss*
- Ska X ta hem nycklarna och din mobil och ge dem till dig imorgon?
- Ja det vore ju bra det, tack! Men varför tar inte du med dig dem hem då?
- Näää, jag är ju lik dig jag, jag kommer att glömma att ta med dem till dig imorgon *skratt*. Det är bättre att X tar dem.
- OK, vad snällt tjejer, vi ses imorgon då!

Det var alltså en av mina goa elever som var i gympasalen på barngympa ikväll som ringde upp sin struliga, glömska fröken... Jag måste bara skaffa någon liten sorts mobilväska eller nåt. Varje eftermiddag då jag ska hem springer jag runt och letar mobilen. Oftast är några av skolbarnen engagerade i letandet också, men inte idag eftersom jag var där till fyratiden. Jag ringde till den då jag letade men så kom jag på att jag hade den på ljudlös inställning så det hjälpte ju föga att ringa den...

Nu ska jag leta åt mina skolnycklar så jag har med mig dem imorgon iallafall!

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0