lovet som varit

Ja, vad har jag gjort på lovet? Man tänker att man ska hinna med så mycket då man har jullov, men det blir inte så mycket. Fast jag är rätt så nöjd med lovet ändå. Har umgåtts mycket med familj, släkt och vänner och det är ju ändå det viktigaste. Är så glad att Brorsan och Linda var hemma så länge och att man fick rå om bäbisjimmen lite! Han är världens finaste lilla kille!
Har åkt bob med Lovis flera gånger. Vi var upp till skidbacken en dag på lovet och åkte bob. Min Kusin Nicklas var där med sina barn och Anders syrra var där med pojkarna. De äldre barnen åkte skidor och de yngre åkte bob. Nicklas och Elisabeth var hos oss på juldagen och det är alltid lika kul att de spenderar juldagskvällen hemma hos oss. Man har mycket att prata om då man träffas så sällan.
Jag har målat om Lovis stora gamla säng så nu har hon fått flytta in i den istället för madrassen på golvet. Visserligen var det en mysig hörna att sova i men en säng är ju bättre.
Vad har man mer gjort? Ja, ätit alldeles för mycket. Är tämligen less på kakor och oregelbundna mattider och dåliga matvanor.  Ska ändå bli skönt att återgå till någon sorts vardag.





Anders, Lovis och Viggo i skidbacken!


juldagskvällen



juldagskvällen



Lovis gamla säng som blev som ny med lite vitfärg. Den var brun och hade stått i en ladugård i 20 år innan, den var fin när den var marmoreringsmålad också men det fanns fläckar på den som inte gick att få bort. Sen älkar jag ju vitt....;)



Lovis fick superfina hjärtan av Allan och Anna i jul. Jag är helt överförtjust i dem och Lovis tycker om dem också. Hon är ju väldigt förtjust i hjärtan. Hon brukar titta på dem där de hänger på sängen och säga;
- fina hjärtan fått av Allan å Anna



Stor säng, liten tjej!



jag har fått fingrarna ur och lyckats spika i en spik i väggen att hänga mina loppisskridskor på...



Jag har köpt vita, fina sängkläder... Tänkte att det skulle bli fint. Men jag kan avråda er från att köpa vita sängkläder om ni använder svarta strumpor... Vet ni hur mycket äckligt, svart strumpludd det finns i en säng?? huvva!

Ja, det var lite vad jag haft för mig. Imorgon är det dags att jobba igen. Vet i ärlighetens namn inte hur jag ska ta mig upp på morgonen. Jag kommer att vara sjukt trött, tur att det är en kort dag iaf.

Kommentarer
Postat av: susanne

hej och god forsättning..

lilla lovis är som en docka söt--- kollat in bilderna när hon varit tomte lucia med sin enormt fina prickiga sevise.. och så fin sängen blev har en liknade till 6 åringen som jag bara ska få in måste tas med traktor via balkongen.. den är ådrings målad och får nog vara det än ett tag men såååå snyggt när den är vit! har en liten sådan som lille klimpen ska få den blir nog vit! Ni verkar ha haft en fin helg med massa roliga akteviteter .. hoppas du är utvilad nu inför arbets året.. suck vad det lät trist.. men snart är det sportlov :)

2009-01-08 @ 09:47:49
URL: http://supermamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0