Inflyttningsmys på Kvarnbacken

På kvällen den 29 då jag fyllde år åkte vi till Dennis och Jessica på Kvarnbacken på kvällen. Där hade Sara, Morgan, Tim & Mira, Emelie, Johan och Theo, Staffan, Jossan och Edwin och Anders, Lovis och jag slutit upp för lite inflyttningsmys + fira Jessica som fyllde 25 på fredagen. Jag fick hemma snickarens handbok av dem som present eftersom jag nu ska plugga till träslöjdslärare! Jättebra bok, man blev sugen på att göra en massa saker!

Dessutom fick jag ju nu äntligen nusa på Emelies och Johans lille Theo! Ååååå, sååååå söt! Och så himla liten, man glömmer fort.


Lovis ville ge Theå tutten fast han sov så gott

Jag hade tagit med lovis Play-doh lera och barnen degade flitigt. Det gjorde även vi vuxna måste jag ju då erkänna... Hhmm, varför är det så roligt att dega? Så kul att göra små figurer. Jag och Tim gjorde monster. Jessica gjorde också ett och hon var tvungen att ta fram vitlökspressen och göra hår, precis som man gjorde då man var liten!




Kommentarer
Postat av: Em

Det var verkligen trevligt i lördags. Hur gick det på byn, fann du den du sökte? Och vart har du köpt klänningen du hade på dig på din födelsedag, den var så fin! =) Kram

2009-08-31 @ 18:43:30
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, visst var det mysigt. Lite kort tid man fick ses bara, men det tar vi igen då Jessica och jag kommer ner! Jodå, de hade hittat honom. Han hade precis kommit tillbaka då jag pratade med AK. Klänningen är köpt på Stil och Sollefteå men det är en Vero Moda klänning. Jag trivs superbra i den! Den är aningen kort bara, tur att jag själv är kort!

2009-09-01 @ 12:56:26
URL: http://spunkan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Superfina foton som vanligt!



Lite kul dock att se att du som lärare skriver "dega", det heter väl ändå baka eller att leka med lera?!

Skrattar fortfarande högt då jag tänker på Martin Timell. Han sa i ett Äntligen hemma att man kan använda modell lera eller som man säger i norrland "modellera". Jag har verkligen trott att det var ett "egen namn" inte som det så tydligt blir när man ser särskrivningen. Vi kan ju även använda modellera som verb.

Svamligt som rackarn som vanligt.... Hoppas att du förstår lite av det jag försöker få fram:)

2009-09-05 @ 20:21:49
Postat av: Jessica

Jag är influerad av Lovis då jag skriver dega. Har aldrig använt det ordet förr, det är Lovis som säger så och sen har jag börjat att använda det också. Jag tycker att det är ett bra namn för man "degar" ju med en deg! Roligt att hon som 2,5-åring har hittat ett eget verb!

2009-09-06 @ 23:18:06
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0