Höst och nya vindar!

Nu är hösten här tycker jag. Hela helgen har jag möblerat om, bytt gardiner och ställt ut ljuslyktor som jag fått tända på kvällarna. Jag tycker om hösten. Skönt att komma i rutiner igen. Frisk luft och vackert ute. Mycket nytt är det för mig den här hösten. Jag har börjat ett nytt jobb som utbildare/behandlare på ett behandlingshem för tonåringar. Jag trivs verkligen superbra måste jag säga. Det är så utvecklande att jobba med något nytt, träffa nya människor och få nya intryck. Jag har nu jobbat en månad och det känns som att detta jobb verkligen passar mig. Håller som bäst på att försöka sätta mig in i KBT (kognitiv beteende terapi)och det är jätteintressant.

Sen är det helt underbart att ha ett jobb där man jobbar i det närmsta alla timmar i ett skift. Jag går på 8.00 på måndagen och går av 14.00 på onsdagen. Man sover alltså på jobbet. Det är otroligt skönt att komma hem på onsdagen och vara klar med jobbet. Inget kvällsjobb, inga böcker att släpa hem. Jag är verkligen ledig då jag är hemma och kan släppa jobbet då jag går därifrån.

Förutom heltidsjobbet som behandlare ska jag också plugga på halvtid.. Jag hade ju helgarderat mig inför hösten och sökt en massa kurser om jag blev arbetslös. Men jag valde att behålla utbildningen till trä- och metallslöjdslärare. Jag vill verkligen gå den! Dels för att jag är intresserad och dels för att jag vill ha ett praktiskt ämne om jag ska jobba som lärare i framtiden. Vad jag förstår så är det brist på utbildade trä- och metallslöjdslärare i kommunen så då kan jag kanske säkra ett jobb i framtiden. Utbildningen kommer att ta två år så det är ett tag kvar. Den 9 september ska jag upp till Umeå för den första sammankomsten, ska bli spännande att se vilka människor som går utbildningen och hur det går till att ha ett praktiskt ämne på distans.


Kommentarer
Postat av: Brorssons i Bureå

Spännande höst! Vad roligt med träochmetall!

Jobba inte ihjäl dig bara.. 150% är rätt mycket..

Sköt om er.

Kram kram

2009-08-31 @ 21:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0