Wellness å wellness...

Så har man varit på en "wellness" kväll och fått reda på att jag har mycket fett, mycket muskler, lite vatten och att min kropps ålder är 47 år. .. Wellness, å wellness, ganska deprimerande om man skulle fundera för tydligen mår inte jag så well som jag tycker. Men nu har jag ju bestämt mig för att sluta att tänka på vikten så det kvittar ju. Jag tycker att jag är frisk och pigg. Och den där vågen visade ju att jag iallafall inte hade för mycket av det farliga bukfettet.

Jag har alltså varit på Herbalife kväll och det var rätt så mysigt, vi smakade en massa matgeggamoja oh sedan gjorde vi ansiktsmasker och smorde in ansiktet med olika krämer. Jag gick på det här därför att jag ville kolla in deras hudvårdsprodukter men jag hittade tyvärr ingen produkt som jag blev så där jätteförtjust i.
Matgeggamojorna vet jag sedan förut att jag inte klarar av. Dels för att jag vet att jag vill äta riktig mat och inte några geggamojor och dels för att det alltid är en äcklig, sträv konsistens på de där geggamojorna. Det var det på dessa geggamojor också, precis som jag hade förväntat mig. Dessutom har jag ju inga planer på att gå ner i vikt, jag jobbar ju som sagt på att acceptera mig själv som jag är! Vill inte pina mig själv att äta sånt där äckligt. :D Det kändes skönt att jag tagit det beslutet, skönt att jag inte bryr mig nämnvärt om det där resultatet på vågen, skönt att jag inte "ska sätta igång" på måndag!
Det enda jag ska sätta igång med är att jag ska försöka att vara ute en stund på eftermiddagen/kvällen innan det blir mörkt. Var ute och rensade och vinterstädade alla rabatter igår och det var så härligt väder ute! DET är wellness för mig, min kropp och min själ!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Rätt inställning =)

Du har så rätt så!



kram

2008-09-12 @ 23:39:52
URL: http://www.bekkiis.dinstudio.se
Postat av: Carola Tjärnberg

BRA Jessica!

Skit i vågen, du är fin som du är och du duger bra som du är.

Alla har alltid något som man inte är nöjd med. Jag har 1000saker men man får lära sig att acceptera och älska sig själv. Du har en sund inställning...

2008-09-13 @ 18:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0