Vilken härlig söndag!

I morse sov Lovis iallafall till sju och det var skönt! Anders och jag låg och drog oss en timme medans Lovis lekte i sovrummet. Jag har tagit upp en massa leksaker och böcker dit för att hon ska kunna leka lite på morgonen på helgerna.
Kring 9-tiden fick Lovis pröva på att måla med vattenfärg för första gången. Hon var jätteduktig! Fast det blir lite svårt med alla moment med att blöta penseln och så. Jag klippte isär en disksvamp och lät henne måla med en massa småbitar med disksvamp som var doppade i olika färger. Lovis tyckte dock att det roligaste var att vrida ur färgvattnet ur dem så det droppade över pappret.

Anders tog med sig Lovis och gick över till min mamma och pappa för att koka de där hornen från älgen. Jag dammsugade, la in en tvätt och rensade och städade hela huset. Skönt att få plocka bort en massa småpryttlar som ligger och skräpar! Nu är bänkskivan fri från småmynt och annat bjafs!
Kring 10.30 fick jag ett SMS från Jessica som frågade om jag hade lust att följa med på en tur på islandshäst klockan 11. Det var ju en förfrågan jag absolut inte kunde tacka nej till! Packade snabbt ihop mina ridkläder och bytte om och cyklade mot stallet. Det var helt underbart att rida idag. Solen sken och det var alladeles lagomt svalt och ingen mygg och knort! Jag fick en häst som hette ?. Jag kom inte riktigt lika bra överens med honom som med förra hästen jag red där. Den här hästen "höjde" sina ben väldigt fint i tölten, men det innebar att det blev lite skumpigare än med Jappur som jag hade sist. Pigg var han också, fick hålla rätt så hårt i honom. Men den här hästen är då en tävlingshäst som är 4:e bästa i sverige på att tölta! Och den fick jag rida!


Jessicas man Dennis (det där lät ju roligt, men de är ju faktiskt gifta) var hos Anders medan vi var och red. När vi hade ridit klart gick Jessica och jag hem till oss. Vi var rejält hungriga så vi åkte på grillettan och köpte hem hamburgare till oss, Dennis och Anders. När vi satt och åt så kom min svärmor och min svägerska och Lovis tre kusiner. Vi ska beställa kläder från Devalt som är ett företag som säljer kläder till företag. Superfina kläder och jättebra priser. Förra året hann vi inte riktigt med att beställa ur katalogen eftersom man måste vara snabb innan allt tar slut. Så nu ska svärmor beställa kläder till sitt klippföretag :D. Jag beställde en softshelljacka och byxor som jag kommer att behöva i vinter då jag ska åka skidor och skridskor med eleverna.  Sedan var de här någon timme. Lovis fick leka med sina kusiner och speciellt med Linus som bara är 3 månader yngre än Lovis.



Det är vad jag hunnit med hittills idag! Nu ska jag ta och gå och duscha av mig hästlukten!

Kommentarer
Postat av: Em

Du verkar haft en underbar söndag :) Jag önskar verkligen jag också hade vågat rida, ser hur härligt ut som helst.. Springer ni med hästarna också? Hoppas du får en bra arbetsvecka! puss och kram

2008-09-08 @ 11:57:41
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0