VAB-oskuld

Idag är jag hemma med Lovis som är sjuk. Hon blev snorig och varm i lördags och värre igår så det kändes inte riktigt rätt att lämna henne till dagmamman i det skicket, även om det "bara" 'är en förkylning. Men allt sånt här är ju nytt för mig. Jag har aldrig varit hemma från jobbet för att ta hand om Lovis. Hur förkyld får en unge vara då man lämnar dem på dagis/dagmamma? Snoriga kan ju ungar vara mest hela tiden så man kan ju inte måsta vara hemma med dem då de bara är snoriga?
Sedan är det där här med att VAB:a, ska jag ringa försäkringskassan och meddela att jag är hemma för vård av barn eller kan jag anmäla det via internet? Eller ska jag ringa min handläggare på försäkringskassan? Ska man ha pappaer från jobbet att man varit hemma? Jag måste ringa F-kassan och fråga om allt detta!
I vilket fall har Lovis bättrat på sig idag, nu rinner inte snoret så mycket längre. Nu är hon mer täppt i näsan istället. Ska ringa dagmamman och höra om Lovis får komma dit imorgon.



hängig snorunge ;)

Kommentarer
Postat av: Em

Hmm, låter ganska struligt att ha en sjuk ungehemma.. :S ? Men denna byråkrati som sagt :P Kul att du har mycet att se fram emot =) Ljuvilg bild på LOvan =) Kram

2008-09-29 @ 16:43:38
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: Anna Larsson

Ahhhh!!! Tänker på syrrans Elias när han var fyra år och snoret hängde ner över läppen. Då sticker han ut tungan och sveper med snoret in i munnen och utbrister "mmmm...delicious". Uäsch!

2008-10-01 @ 16:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0