Utmaning från Susanne

Jag har fått en utmaning av Susanne. Nu gör jag den och skickar vidare till tre vänner.


What are the last 3 things you purchased?

En massa kläder till mig själv från Ellos,
en galonoverall till Lovis från tradera (suveränt köp),
ett ritblock och pennkritor till Lovis igår! Hon ritar och målar hela tiden nu.

What are the last three songs you downloaded?

Det var i somras jag laddade ner sist. Det var Jason Mraz skiva, en best of skiva med Patrik Isaksson och en livespelning med Pink.

What where the three best places you visited?

GOA i Indien var himlans härligt!
Sevilla i Spanien var en fin stad som jag skulle vilja besöka igen (trots att vi inte trivdes då vi bodde i Spanien). Vi har många goda minnen från Sevilla.
London har jag varit till flera gånger men det är ju många herrans år sedan, skulle vara kul att åka dit igen. Trivdes väldigt bra där då jag var 15...


What are your three favorite movies?

Jag är ju ett stort fan av fantasy och äventyr, tycker om att komma till andra världar ;)
sagan om ringen trilogin
X-men filmerna


What three things can you not live without? (Other than family and friends

Väckarklocka (i form av min mobil),
hårsnoddar att sätta upp håret med,

choklad
och precis som Susanne kan jag inte leva utan humor!

What would be your three wishes?

att jag och alla mina nära och kära fick vara friska
att jag skulle få obegränsat med  pengar (ytligt, jag vet, men det är så mkt som blir så mkt lättare om man har pengar). Då skulle jag kunna uppfylla många fler önskningar som nya fönster på huset, totalrenovering inuti m.m....
att Anders och jag får vara så lyckliga som vi är resten av livet.

What are three things you havent done YET? 
Finns väl många saker jag inte gjort. Men jag skulle vilja:
ta dykarcertet färdigt och dyka i kristallklara, varma vatten, 
se mer av världen, 
Köpa en digital systemkamera och gå fotokurs! (Jag vill också, precis som Jessica T )


What three celebrities do you want to hang out with most?

Pink; för hon är en intressant tjej med gry i. Hon har vassa texter och bra åsikter.
Ann Söderström för hon är en så skön och befriande virrig människa
Lena PH för att hon verkar vara en rolig person! Hon är jädrans rolig på scen iaf, kan driva med sig själv på ett sätt som jag uppskattar.


Name three things that freak you out.

När vi har dålig ekonomi blir jag fruktanvärt orolig, lite pengar på huskontot=superorolig Jessica. Men de tiderna är väl förhoppningsvis över nu när jag börjat jobba igen. Anders har ju bara ett år kvar på utb också.
För lite sömn kan driva vem som helst till vansinne, likså mig!
Stress - jag är verkligen inte stresstålig. Blir på dåligt humör när det ska stressas.
När hemmet faller ihop och det blir rörigt och stökigt i garderober och på andra ställen blir jag på fruktansvärt dåligt humör. Jag HATAR då det är rörigt. Dammigt kan det vara men rörigt och massa saker framme är jättejobbigt.


What are your three favorite dishes?

Lasagne,
Anders citronpepparpanerade fisk med filsås,
grillat


Name three thing you are good at. 

lyssna,
måla möbler och väggar,

organisera och strukturera

What are three things you are currently coveting? 
Jag skulle vilja ha;
- sovmorgon, att Lovis sov en hel natt utan att vakna så jag fick sova en HEL natt utan att bli väckt
- få en dag/vecka för mig själv där jag kan göra precis vad jag vill,
- att ha några veckors arbete med eleverna färdigplanerade  så jag slapp sitta och planera på söndagar.


jag har svarat på min och skickar vidare denna utmaning till

Emelie, Rebecca,    caroline


 


Kommentarer
Postat av: susanne

Hej knon roligt test tycker jag sen när man om nu läser dina svar blir man så road man får en bild av en annan mäniskas tro och tycke.

Och när man sitte och svarar på testet svara man på det som först dyker upp i huvet.. när jag läser att du blir galen på att det är rörigt så skrattar jag jag är lika dan.. att skapa struktur på till varon har jag försökt i 43 år!!! och fortfarande inte kommit mera än halvägs för handen på hjärtat varför bli grinig över det för att man själv bara orkat en bit i sitt stilla planerande??! Men likt dig går jag i taket av röra för att kunna planera måste jag ha ordning.... kaos i huvet kaos runt mg går inte..



det kan inte vara så att lilla lovis drömmer mycket nu? eller byt ut vanlig mjölk mot låglaktos...för vet att vilken klippa som helst brakar om man får för lite sömn om natten!

2008-09-06 @ 08:24:13
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Rebecca

Haha =) Kul... såg inte det där förns nu =)

Får ta den utmaningen i morgon då, för ikväll måste jag plugga... Läsa läsa läsa... Tar aldrig nåt slut! 7 st böcker på en 5 veckorskurs...

Överdrivet tycker jag! Man hinner ju liksom inte få nåt riktigt grepp om nån bok...

Hur gjorde du under din högskoletid för att plugga på bästa sätt?



kram

2008-09-07 @ 20:11:25
URL: http://bekkiis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0