stress och lingon

Dagen idag började med att jag inte kunde hitta min börs, vilket gjorde att jag blev sen till jobbet, fick stressköra ner och därmed var min morgon förstörd. Dagar som börjar med stress brukar också sluta med stress. Visste att det funderingar kring vart börsen kunde vara skulle gnaga mig hela dagen.

Idag hade vi lingonplockning på dagordningen, en jättemysig dag men eftermiddagen blev som förväntat, stressig.
Hade en massa saker att hinna med på skolan innan jag åkte hem. Skulle sen skynda hem så att jag var hemma till fyra för att hämta Lovis hos dagmamman. Tur som var så var vi bjudna på middag hos svärmor och svärfar! Efter middagen begav jag mig på ICA för att handla lite enkla priser till skolan, det är skoljoggen på fredag och då ska vi ha lite roliga priser. Sen skulle jag till Henke som jobbat på skolan förut för att hämta några orienteringskartor eftersom vi ska ha en tipsrunda imorgon. Var hemma kring 18.30 och då var Lovis hur grinig som helst. Hon hade bara sovit en timme idag på eftermiddagen så hon var trött förståss. Skyndade mig att ge henne kvällsfika och då var hon tyst en liten stund, sedan satt sirenen igång igen! Hon var helt hysterisk och jag höll på att bli komplett galen själv. Kände mig alldeles uppjagad efter all stress och alldeles trött, ville bara lägga mig på soffan och varva ner ett slag. Men det gick ju då inte eftersom Lovis var som ett hystericum. Fick henne i säng ganska snabbt iaf. Sedan plockade jag lite, dammsugade hallen som svämmar över med grus. Letade efter börsen. Gav så upp letandet och vad händer? Kliver in i Lovis lekrum och där ligger den på hennes lilla leksaksspis!

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag är hur trött som helst, inte stresstålig för fem öre!  Behöver nog sova ut ordentligt, imorgon har vi djurens dag på skolan och ungarna ska ta med sig hundar, katter, chinchillor, en get, sköldpadda och några andra djur. Tror att det kan bli en ganska intesiv dag imorgon, dessutom är det långdag, eleverna går till 15.20.

Go´natt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja den är nog sig lik!:) Haha russin, va ju verkligen något nytt! Jag läser mitt andra år på lärarutbildningen (grundskolelärare 1-6) Vi läser inga specifika ämnen utan vi ska kunna lite om allt. De har gjorde om utbildningen när jag började och då tog de bort att mans skulle inrikta sig. Så vi är testpersoner på alla nya kurser, vilket är riktigt jobbigt eftersom alla kurser är så flummig! Men såg att du var lärare med! I vilken årskurs? Trivs du som lärare eller? Tänkte man får höra så mycket skit om läraryrket och många ifrågasätter varför jag läser till det, typ stackars dig! / Maria

2008-09-27 @ 21:46:28
URL: http://hellstrommaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0