Intressen, resor och vänskap!

Jag har fått tågbiljetter med posten! Resan går mot Gävle fredagen den 3:e oktober! Jag har ju bestämt att jag ska försöka att göra lite roliga saker som att rida lite då och då plus att jag har tänkt att jag ska åka iväg någon helg ibland. Det är viktigt att åka iväg och göra roliga saker så man inte bara hamnar hemma varenda helg.
Vi var ett gäng som pratade om det där med att killar är mycket bättre på att ta tid till sina intressen och hålla fast vid ett intresse. Vi bestämde då att vi skulle träffas och rida minst en gång i månaden. Jag har ju intressen men det är ju mest saker som man gör hemma. Jag tycker ju om att pyssla med diverse små inredningsprojekt och jag skulle vilja ha mer tid till scrapbooking. Men båda de intressena är ju hemmabaserade, jag kommer liksom inte iväg någonstans och det behöver man ibland! Anders jagar och fiskar och åker iväg och jagar och har varit på fiskeresor med sina kompisar i sommar och då bestämde jag mig för att jag måste se till att komma iväg ibland också.

I vilket fall pratade jag med Emelie för ett tag sedan. Hon bor i Gävle, flyttade dit i somras och bor där med sin kille. Så kom jag på att det skulle vara så kul att åka iväg någon helg ganska snart. Emelie och jag surrar så mycket på telefon och det skulle verkligen vara kul att få träffas "på riktigt" igen. Vi hann med att träffas ganska mycket i somras då hon var hem (hon kommer också från Ramsele).
Emelie är en sån där vän som det bara klickade med direkt. Ni vet, ibland träffar man en människa som man bara känner direkt att det känns som att man kännt varandra hur länge som helst. Man känner inte varandra men kan direkt gå in på lite tunga saker och man känner att man har samma värderingar kring saker och ting. Det känns verkligen som man kan prata om allt! Visst är det fantastískt då man träffar nya vänner som det stämmer med så bra! Det är inte så ofta det inträffar. Det roliga i detta är att jag är 12 år äldre än Emelie och det spelar ändå ingen roll! Vi fann varandra direkt!

I vilket fall åker Anders ska på praktik till Karlstad nästa söndag. Han blir borta i två veckor vilket innebär att jag ska vara helt själv med Lovis. Hämta, lämna hos dagmamman och hela fadderullan... :( Hoppas Lovis sover bättre den här gången. Tur att det bara var två veckor han skulle iväg den här terminen. Efter de två veckorna kan det vara skönt att få åka iväg från allt och bara slappna av! Då bär det iväg mot Gävle. Jag har bokat en plats i en tyst vagn, ska bli så skönt att bara få sitta och halvsova i tystnad och i lugn och ro. Läsa en tidning eller bok på vägen, i lugn och ro!

En annan kul bonus med att åka till Gävle är att jag får träffa min gamla högkolesambo Jenny! Vi delade lägenhet när vi gick lärarutbildningen och hade så otroligt mycket roliga grejer för oss! Vi har inte träffats på hundra år! Ska verkligen bli kul att träffa henne och få se hennes tre barn! 
Synd att jag kunde träffa min kusin Rebecca som bor i Bollnäs. Emelie och jag tänkte att vi tre skulle ha en riktig tjejkväll på lördagen. Dock sket det sig eftersom Rebecca inte är hemma den helgen. Men, men, allt kan inte klaffa.

Ska iallafall bli otroligt kul att åka ner! Ser fram emot det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0