Arvegods med speciell känsla

Vi har fått en massa korgar från Anders farmor. Vi fick lite grejer av henne medan hon levde och det är kul att ha grejer som man vet vem de kommer ifrån, med lite själ i så att säga. När Anders farmor dog i somras gick alla barnen och barnbarnen igenom hennes saker och fick ta vad de ville ha, resten skulle gå till en loppis. Jag sa till Anders pappa att jag gärna tog korgarna om ingen annan ville ha dem.  Vi fick flera fina korgar som vi bla har Lovis vantar i. Jag tycker verkligen om korgar, de är så vackra.
Hittade också en superfin ostkupa (men det är eg. en smörkupa misstänker jag) som jag tycker jättemycket om. Anders tog reda på lite gamla slitna slevar och annat som vi hängt upp på timmerväggen i köket. De hänger där tillsammans med Anders farfars gamla klocka som Anders fick av sin farfar för länge sedan. Vi har saker från min farmor och farfar också. Det blir en speciell känsla att ha saker från släktingar, känns som att de är med liksom och att de blir glada av att deras saker används och uppskattas (även om de säkert undrar hur vi kan sätta upp gamla slevar på väggen ;).

Iallafall fick vi också alla dessa kistor i korg och en innehöll en massa gamla fina lakan och kökshanddukar. Det fanns till och med en hög med blå, jättefina kökshanddukar med broderade J:n på! Nu ska jag spraymåla dem vita och ha dem i hallen, det är superbra och vacker förvaring för Lovis små skor och våra vantar och mössor.
Ska åka iväg på OK och köpa sprayfärg nu!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0