Garanterad mardrömsframkallare

Idag höll jag på att rota efter en ny glödlampa uppe i vårt gamla kök. Köket uppe är från 50-talet och har två byggda garderober i varsitt hörn. Garderoberna är förståss jättebra förvaring men väggarna är direkt mot ytterväggen med ömsom gammal tapet och ömsom bara timmervägg... Alltså även en trevlig bostad till diverse ljuskygga kryp. Har hittat ganska många pälsänglar där. I vilket fall höll jag på att rota efter en glödlampa och en tom (som jag då trodde) turkisk yoghurt burk stod då i vägen. Tog tag i den och lyfte ut den och råkade då slänga ett getöga ner i burken... Skulle jag inte gjort... Var beredd att kasta burken i väggen på en gång!
Jag är tämligen spindelrädd och i burken liggen världens äckligaste, största spindel! Små spindlar brukar jag ha svårt att ta ihjäl, brukar bara bära ut dem på ett papper... Men den här var alldeles för stor för att jag ens skulle hinna fundera på att få dåligt samvete om jag dödade den. Blixtsnabbt tog jag det till den gamla diskhon och dränkte den jäveln.

Till saken hör att det stod i tidningen för några dagar sedan att svarta änkan har etablerat sig i Sverige. När jag läste den artikeln såg jag också att de svarta änkorna inte alls var så stora som man tror. Jag blev verkligen illa berörd då jag läste att den där giftspindeln klarar det svenska klimatet alldeles utmärkt.. Tänkte på en kille här på byn som importerade en gammal bil från USA och ur den kom det en MASSA små spindlar... Fy fasen, pratade med en elev om det en dag när jag körde skoltaxin hem. Och den natten hade jag mardrömmar om spindlar.

I vilket fall låg då äckelspindeln där i vattnet och så kom svärmor och svärfar på besök. Jag gick upp och hämtade spindeln för att visa dem hur äcklig och stor den var. Sen skulle jag fotografera den eftersom jag ville ha en bild hit till bloggen och vad händer?
-Spindelaset var inte död!!! Den började röra på sig då jag lyfte ur den ur vattnet för att ta kort på den bredvid en tändsticksask. Dessutom hade den ett klet runt om sig, som en rom... Såg ut som små ägg. Jag mådde fan illa. Svärfar fick ta ett papper och ta ihjäl den och spola ner den i toan.
De där äggen innebär ju att det finns en till spindel av den där äckelsorten uppe i den där garderoben. Och hur fasen ska man veta var den är nu? Vi har sovrummet innanför det gamla köket!

Gissa vem som kommer att ha mardrömmar inatt? Gissa vem som sitter och kliar sig i skrivande stund?

jävla äckelas, varför måste den där spindeln bo i en turkisk yoghurt burk i mitt hus?? Och inte är Anders hemma heller. Inte för att han skulle kunna "rädda" mig från en spindel som beslutar sig för att vår säng är mysig, och att mitt öra skulle vara ett bra ställe att bygga bo i eller nåt. Men ändå, skulle kännas bättre om han var hemma och jag inte var ensam i denna spindelfasa.



Visst var den superäcklig, rovdjurspindellik eller hur jag ska uttycka mig? Här har den legat en-två timmar i vatten i turkisk yoghurt burken. Den ser ju iofs levande ut på bilden, men det såg verkligen ut som att den var stendöd och bara låg där på ytan.



Där ligger den och spelar död med äckeläggen eller vad det är.

Kommentarer
Postat av: Em

Herregud! Var det en svart änka? Det såg inte så säll ut iaf.. Skulle också känna mig väldigt obekväm! Uasch! Här finns iaf inga spindlar så nästa helg kan du vara trygg!

2008-09-28 @ 12:30:47
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: Elin

Huga vilken stor spindel! Här hemma har vi också fått in jätte stora spindlar, men den där ser mycket större ut!

2008-09-28 @ 12:49:17
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är inte alls rädd för spindlar, men DEN DÄR! fy vad äcklig! Modigt att ha ihjäl den bara så där.

2008-09-28 @ 20:15:25
Postat av: FridaL

Å fy fan:( Dom äckliga krypen, dom är överallt:( HATA Jag har en sort i lägenheten som måste ha en familj och bor där någonstans, för jag hittar dom överallt och dödar dom så klart. Å de kommer bara fler och fler:(

2008-10-22 @ 12:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0