Bergsbestigning

Igår  besteg jag ett berg vid skolan tillsammans med mina elever! Det var jobbigt eftersom jag inte har någon kondis alls och dessutom hade klätt på mig på tok för mycket kläder! ! Men jättekul och vacker natur! Så satt vi på toppen av berget och såg ut över Edsele. Kalasväder och allt! Nedanför berget såg vi grillkåtan hos Anette (min arbetskamrat) och dagisbarnen som små myror. När vi hade fikat färdigt och börjat att så smått packat ihop för att gå ner till dagisbarnen och käka lunch hörde vi skrik... Anette sa;
- sschh, ssschhh!
Jag blev helt iskall och tänkte att nu har några gått i förväg och ramlat ner för ravinen där vi klev upp!

Men det hördes mycket längre bort och dovare. Så vände vi ögonen ut mot Edsele igen och får se hur "dagismyrorna" står på rad och viftar. Återigen sa Anette, den här gången högre;
SSSCCCHHHHH!

Så hörde vi ett dovt

-maaaten ä´klar!

Så begav vi oss snabbt nerför berget mot hamburgarna som var klara!

En jättehärlig dag!



Sista biten fick vi klättra lite!


Fika på berget med utsikt över Edsele. Har förvrängt bilden lite eftersom det är elever med på den. Men ni ser ju utsikten!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken utsikt !!!!

2008-09-26 @ 12:13:07
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0