En härlig helg har passerat!

Så var det söndagskväll och en till helg har passerat. Jag tycker att jag har hunnit med så mycket den här helgen. I fredags eftermiddag kom min svägerska Maria med familj och hälsade på. Anders kompis Dennis ringde för att höra om vi var hemma när vi just hade käkat middag. Anders hade gjort en jättegod älgstek i ugn med klyftpotatis och morötter. I vilket fall hade inte Dennis käkat och det fanns lite mat kvar så han käkade här. Sedan kom Anders klasskompis Jörgen. Han och hans tjej Sara bodde här i Ramsele i våras. Sara jobbade som lärare här och nu hade hennes gamla klass kabaré som hon skulle titta på. Hon kom hem till oss kring nio-tiden och sedan satt vi allihop och surrade in på natten.

På lördagen skulle vi på dop men eftersom Lovis spytt, haft diarré och hostat hela veckan så ville vi inte åka iväg med henne. Hon är pigg på dagarna och spyr och har diarre´på nätterna. Vi vet inte riktigt vad det är för konstigt hon har drabbats av. Men även om hon är pigg på dagarna så smittar hon förmodligen. Så det bidde inget dop. Jag hann måla lite möbler vita på dagen och vara ute med Lovis och försöka göra en snögubbe. Mamma ville att Lovis skulle sova hos henne och pappa. Så när vi hade käkat middag lämnade vi Lovis till dem. Jag gjorde i ordning mig och åkte på tjejfest. En härlig kväll med mycket surr! Tyvärr glömde jag att ta några kort. Kom på att jag inte använt kameran alls när vi var påväg därifrån :(

I dag på förmiddagen var jag ner på inte bara systrar och köpte en liten zinklykta och ett hjärtformat zinkfat. Lovis valde två röda tovade hjärtan som hon ska få ha i sitt rum. Finns så mycket fina saker där! De har bytt lokal och det blev verkligen superfint.
Kring 12-tiden kom Jessica och hälsade på och kring 12.30 kom Emelie och Johan. Vi satt och surrade i flera timmar, Anders hann komma hem från jakten och Dennis tittade också in. Vi har planerat lite för Kajsa Kavat, vi ska göra mat tillsammans och julpyssla hos Dennis och Jessica på Kvarnbacken. Kommer att bli jättekul, ser verkligen fram emot det!
Idag har jag pysslat med att möblera de vitmålade möblerna och greja. De blev verkligen jättefina, jag vill ha allt i vitt nu! shabby chict ska det vara! Ska visa slutresultatet lite senare då allt är klart. Det ska vitfärg på fler möbler innan det är klart.

Har varit en härlig helg, kanske mest för att jag just inte suttit med något skolarbete utan verkligen varit ledig hela helgen. Längtar redan tills nästa helg! Men den här veckan blir rätt så lugn, jag kör egen bil och behöver inte stressa med att köra skolbussen. Har tänkt att jag ska hinna blogga lite och visa lite bilder från helgens målade möbler, snön som kommit, de fina sakerna från inte bara systrar osv.

Nu ska jag gå och knyta mig.


Kommentarer
Postat av: Malin Nyberg

Kul att du är tebax:) Ser fram emot lite bilder!

Låter inget skoj m Lovis! Hoppas hon kryat på sig nu?

Här är vi lite snorig hela bunten. Maja har stora vita prickar i halsen och Minna snorar och hostar:(

Inget man dör av men fy så trist att vara inne hela dagarna.

Vi hörs nån kväll!



Kram Malin

2008-11-18 @ 10:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0