En fika som blev en tur till Röån och en härlig middag!

I fredags hade jag mamma och svärmor här på fika på eftermiddagen. Jag slutar 12.00 på fredagar och jag och Anders brukar ta med oss Lovis och gå på sockerbagaren och fika. Men Anders har ju praktik nu så då är han inte hemma kring lunchtid så då bjöd jag hem svärmor och mamma på lunchfika eftersom jag hade bakat en kladdkaka på torsdag kväll.
Vi fikade och surrade, Lovis hann bli trött så pappa tog en promenad med henne i vagnen. Anders kom hem från jobbet och mamma, jag och Ragnhild bestämde oss för att ta en tur till Röåns möbler. En otroligt fin möbelaffär som ligger mitt ute i bushen! Vi åkte dit och medan vi var där fixade Anders middagen.

Jag köpte en fin liten grå tomtenissa och en stor lykta. Lyktan ska jag anvämda som en odlingskupa och lägga ngt fint inuti. När vi kom hem så hade Anders middagen klar; älgstek med potatis! Mmmmmm, vad gott det var! Lovis tyckte att det var supergott med kalvstek. Svärmor, svärfar, mamma och pappa käkade med oss. Sedan spelade vi plump och jag förlorade big time!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0