Morsdagspyssel

Äntligen har jag fått fingarna ur och scrappat lite! Jag har varit på loppis i helgen och köpt en massa gamla notpapper (heter det så?). De är verkligen jättefina att slå in paket med, dekorera och i synnerhet att använda när man scrappar. Jag gjorde ett stort ark med ett kort på Lovis och tyckte att notpapprena passade som bakgrund till de gammeldags korten vi har på Lovis. Så nu i eftermiddag ska min min mamma och Anders mamma få varsitt stort kort.
När jag ändå var igång så gjorde jag blomkrukor till dem också. Hade köpt såna där blommor "hjärtan på tråd" som de skulle få idag. Men jag hittade inte några fina krukor till dem (det är ju inte direkt ett jätteutbud här på byn). Så kom jag på att jag kanske kunde klä gamla pringleschipsrör med notpapprena. Plastade på insidan och klistade fast notpapprena på utsidan och dekorerade med ett hjärta och vips så hade jag en fint morsdagsblomarrangemang!

Kul var det att scrappa också! Måste göra det oftare live och inte bara digitalt!

Ha en bra Morsdag!

image47




image48

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gud vad fint kortet blev :) Tänk om man hade tiden och orken att pyssla ihop nått sånt :p

2008-05-26 @ 16:09:49
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se
Postat av: Fia

Men åh, du ger mig prestationsångest! Gud så duktig du är, vad jättefint!!! Kan du inte komma hem till mig och fixa lite? ;)

2008-05-29 @ 14:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0